دردسری تازه برای ترامپ؛ گزارش محرمانه پرونده روسیه به زودی آماده می شود

به گزارش عرصه؛ به نقل از شبکه خبری ان بی سی، مقام ها و منابع از پایان یافتن تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در آینده نزدیک خبر دادند.
براساس این گزارش، مولر پس از اتمام این تحقیقات گزارش محرمانه ای را در اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن ماه) به وزارت دادگستری آمریکا ارائه می کند.
مساله اصلی این پرونده که مولر آن را ۲۰ ماه پیش و حدود یک سال پس از آغاز این تحقیقات در اختیار گرفت، این است که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یا اطرافیان وی در ستاد انتخاباتی اش با روسیه و عملیات اطلاعاتی این کشور تبانی داشته اند؟
هنوز مشخص نیست که مولر در گزارش محرمانه خود پاسخ روشنی به این پرسش خواهد داد یا خیر و منابع آگاه نیز به این موضوع اشاره ای نکردند.
اما مولر در پرونده هایی که تاکنون در دادگاه های آمریکا علیه اطرافیان ترامپ گشوده، اظهارات او را مبنی بر اینکه خود و اطرافیانش با هیچ تبعه روسی در طول رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دیدار نداشته اند، رد کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری ان بی سی، موضوع دیگر در تحقیقات مولر، اتهام «پیشگیری از اجرای عدالت» است که متوجه رئیس جمهوری آمریکا است و هنوز مشخص نیست که بازپرس ویژه پرونده روسیه چه پاسخی برای آن دارد.
هر یک از اتهام های این پرونده که ماه ها است با جنجال رسانه ها همراه شده و دولت ترامپ، اطرافیان و شخص وی را درگیر کرده، می تواند به استیضاح او نیز منجر شود.
مولر تاکنون علیه ۳۳ نفر کیفرخواست صادر و ۳ تن از نزدیک ترین افراد به ترامپ را محکوم کرده است. پاول مانافورت رئیس ستاد انتخاباتی، مایکل فلین مشاور امنیت ملی و مایکل کوهن وکیل ترامپ این سه نفر هستند که هر یک تا حدی حاضر به همکاری با بازپرس ویژه شده اند.
همچنین ترامپ ماه گذشته میلادی به ده ها صفحه از پرسش های مولر پاسخ داد که ممکن است در نتیجه گیری نهایی این پرونده علیه شخص وی استفاده شود.

 



دیدگاهها بسته شده است.