مقام ارشد نظامی چین: غرق کردن ناو‌های آمریکایی به تنش‌ها در منطقه پایان می‌دهد

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دریاسالار لو یوان، معاون آکادمی علوم نظامی ارتش چین، می‌گوید اگر این کشور دو ناو هواپیمابر آمریکا را غرق کند، مناقشات در دریاهای جنوبی و شرقی چین پایان می‌یابد.

یوان بیستم دسامبر طی سخنانی در یک نشست بلندپایه در حوزه صنایع نظامی چین، با اشاره به افزایش قابلیت های موشک های کروز و ضد کشتی ارتش این کشور که در حال حاضر قادر به عبور از کشتی های محافظ یک ناو هواپیمابر هستند، گفت: آمریکا بیش از هر چیزی از متحمل شدن تلفات واهمه دارد. انهدام یک فروند ناو هواپیمابر باعث کشته شدن ۵ هزار نیروی نظامی آمریکا و غرق کردن دو ناو موجب دو برابر شدن میزان تلفات می شود. آنموقع خواهیم دید آمریکا تا چه حد وحشت می‌کند.

یوان همچنین در ادامه گفت پکن باید قدرت خود را برای ضربه زدن به دشمن (واشنگتن) درست جایی که نقطه ضعف دارد، به کار ببرد و جایی که دشمن از آن هراس دارد، را هدف قرار دهد. او در ادامه تأکید کرد چین باید بر روی بهره برداری از نقاط ضعف دشمن به نفع خودش تمرکز کند.

معاون آکادمی علوم نظامی ارتش چین همچنین افزود در حوزه تجارت، چین می تواند از سه نقطه ضعف آمریکا سود ببرد: صادرات دانه های سویا از آیووا، ایالتی که ترامپ به رأی دهندگان آن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نیاز دارد، صنعت خودروسازی و همچنین صنعت هواپیماسازی که به شدت به خریداران چینی وابسته است.

در سال های اخیر، آمریکا تحرکات نظامی خود را در دریای جنوبی چین و دریای چین شرقی افزایش داده است. واشنگتن پکن را به نظامی‌گیری در این دریاها و ساخت جزایر مصنوعی در آنها بر خلاف قوانین بین المللی، متهم می کند. افزایش تنش‌ها باعث به وجود آمدن گمانه‌زنی‌هایی درخصوص احتمال درگیری نظامی میان آمریکا و چین در این دو دریا شده است.

از سوی دیگر، ماه گذشته میلادی، اندیشکده آمریکایی «مرکز ارزیابی‌های راهبردی و بودجه‌بندی» که مقر آن در واشنگتن است، هشدار داد نیروی دریایی این کشور در خطر از دست دادن برتری نظامی خود قرار دارد.

 

 



دیدگاهها بسته شده است.