مقدمات ادغام چند شرکت پتروشیمی فراهم شده است

به گزارش عرصه، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هایت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه اظهار کرد: براساس پیگیری های انجام شده ظاهرا بخش قابل ملاحظه ای از موعوقات کارگران این کارخانه پرداخت شده است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر سازمان خصوصی سازی بر تعهدات خریدارن  شرکتهای دولتی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات پیش آمده، از سازمان خصوصی سازی تقاضا کرده ایم که انجام تعهدات کارفرمای کارخانه نیشکر هفت تپه را به صورت تمام و کمال پیگیری کند.

وزیر کار همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان افزایش حقوق کارگران  و کارمندان در بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: دولت ۲۰ درصد افزایش حقوق برای کارکنان خود را تصویب کرده است اما برای کارگران موضوع تعین حداقل دستمزد برعهده شورای عالی کار است. این حداقل دستمزد در جلسات سه جانبه کمیته کارگری کارفرمایی و دولت تعین می شود. و این کمیته تاکنون جلسات متعددی داشته است. یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه این است که همواره افزایش حداقل دستمزد در سال از نرخ تورم پیشی بگیرد. تا برخی جبران مافات نیز صورت بگیرد.

شریعتمداری در ادامه درباره تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر جدا شدن وزارت کار از بنگاه داری اظهار کرد: برای تحقق این هدف برنامه ای تهیه کرده ایم و به مجلس ارائه داده ایم تا با اقدام برخی از شرکت‌ها بتوانیم بازدهی آنها را افزایش دهیم در این مقدمات ادغام چند شرکت پتروشیمی را فراهم کردیم تا یک شرکت پتروشیمی معظم تشکیل شود تا بتواند در بازارهای بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.