محمدیان می تواند در مجمع کمیته المپیک شرکت کند/ به دنبال گرفتن اختیار از مجمع برای صحبت با IOC

به گزارش عرصه، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد نشست هیات اجرایی بیان کرد: موضوع اصلی جلسه برگزاری مجمع بود و در مورد کسانی که در مجمع شرکت خواهند کرد جای بحث و گفت‌وگو داشت. برخی فدراسیون های ورزشی سرپرست دارند که دعوت کردیم در مجمع شرکت کنند.  توافق شد به لحاظ این که جایگاه رشته ورزشی حفظ شود سرپرست هایی که عضو هیات رییسه نیستند هم شرکت کنند.
شهنازی در مورد ارسال اسامی نهایی کاندیداها برای انتخابات شورای المپیک آسیا نیز گفت: امروز روز آخر اعلام اسامی نهایی بود که اسامی نهایی به شرح زیر است:
هیات اجرایی: سید رضا صالحی امیری
کمیته مقررات: دادگر
کمیته فرهنگی: عبدالحمید احمدی
کمیته زن و ورزش: مهین فرهادی زاد
کمیته ورزش برای همه: محمد علیپور
کمیته آموزش: فضل الله باقرزاده
کمیته رسانه: محمود عبدالهی
کمیته ورزشکاران: هادی ساعی
کمیته پزشکی: غلامرضا نوروزی

شهنازی در مورد حضور فریبا محمدیان در مجمع با توجه بازنشسته بودنش نیز گفت: مقرراتی نداریم که بازنشسته نتواند در مجمع شرکت کند لذا برای محمدیان مشکلی نیست و از او دعوت کردیم.

او در مورد اساسنامه نیز گفت: قرار بر این شد ورژن چهارم اساسنامه که در جلسه قبل هیات اجرایی تصویب شد در مجمع ارائه شود و بند مربوط به دبیرکل و خزانه دار به این شکل باشد که با پیشنهاد رییس و تایید هیات اجرایی و با حق رای باشد. از آنجا که IOC نظر دیگری داشت که اگر این دو نفر  توسط رییس معرفی شوند فاقد رای باشند، از این رو قرار است در مجمع مطرح شود که اگر اعضا موافق هستند به هیات اجرایی و رییس اختیار بدهند تا با IOC صحبت کنند و اقناع IOC را داشته باشند. این اختیار دادن برای این است که اگر IOC نظر دیگری داشت نیاز به برگزاری مجدد مجمع عمومی فوق العاده نباشد.



دیدگاهها بسته شده است.