دیدار دوم کیم و ترامپ در ویتنام برگزار می شود

به گزارش عرصه؛ یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را در پاسخ به برخی گزارش هایی رسانه ای اعلام کرده است که حاکی از توقف گفت و گوها و مذاکره میان دو کشور است.

نخستین دیدار 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا روز ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۲ خرداد ۹۷) در سنگاپور برگزار شد.

دو طرف در این دیدار توافق کردند تا در جهت خلع سلاح هسته ای این کشور همکاری داشته باشند اما از آن زمان پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است واشنگتن اعلام کرده است تا زمانی که کره شمالی قدم بزرگی در راستای خلع سلاح هسته ای برندارد اعمال تحریم ها به قوت خود خود باقی خواهد ماند.

کره شمالی که همزمان مذاکرات صلح را با کره جنوبی هم به پیش می برد، اقدامات زیادی تا کنون در این زمینه انجام داده است که نابود کردن سایت 'پیونگه ری' محل آزمایش های هسته ای این کشور و همچنین «تحویل بقایای اجساد سربازان آمریکایی در جنگ کره» از جمله این موارد است.

در عوض آمریکا هم اگرچه به ظاهر از «تعویق رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی» در همین راستا خبر داده است اما مقامات این کشور اعلام کردند واشنگتن تمام امکانات و سربازان خود را در ژاپن و کره جنوبی حفظ خواهد کرد.

در همین حال در هفته های پیش رسانه های ژاپنی گزارش کردند ترامپ ویتنام یا تایلند را برای برگزاری دیدار دوم خود با کیم پیشنهاد کرده است اما کیم هنوز به این پیشنهادات پاسخ نداده است.

با این حال به نظر می رسد زمان نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی نزدیک است 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی هفته گذشته به چین سفر کرد و با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری این کشور دیدار نمود، دیداری که کارشناسان هدف آن را کسب حمایت پکن توسط کیم در مذاکرات آینده با آمریکا اعلام می کنند.

رهبر کره شمالی سال گذشته میلادی نیز چند روز پیش از دیدار نخست خود با ترامپ در سنگاپور، به چین سفر کرده بود.

 



دیدگاهها بسته شده است.