پرداخت هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان از ابتدای سال

به گزارش عرصه، مجید باجلان در سفر به استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد این صندوق پرداخت.

 وی با اشاره به جایگاه قرض‌الحسنه در روایات و احادیث معصومین (ع) تاکید کرد: قرض‌الحسنه در کمیته امداد همواره مورد توجه بوده است و از همان سال‌های اولیه پرداخت وام قرض‌الحسنه در الویت برنامه‌های امداد قرار داشته است.

 باجلان با یادآوری شرایط شکل‌گیری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: این صندوق با مجوز بانک مرکزی راه‌اندازی شده است و تاکنون با اتخاذ شیوه‌های مناسب، تلاش کرده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه واقعی را در جامعه به اجرا درآورد.

 مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ادامه داد: پرداخت وام به نیازمندان تحت حمایت برای مصارف کارگشایی، درمان بیماری، هزینه تحصیلی، ودیعه مسکن، اشتغال و رهایی از مشکلات و گرفتاری‌ها با روش‌های متفاوت در حال انجام است.

باجلان افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و مجوز اخذ شده از بانک مرکزی، سقف تسهیلات این صندوق در سرفصل اشتغال ۳۰ میلیون تومان، در سرفصل‌ ودیعه مسکن ۱۵ میلیون تومان و وام کارگشایی پنج میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۱۰ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان در سراسر کشور، بیش از ۱۰۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از صندوق امداد ولایت دریافت کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت عنوان کرد: ۱۹۰ هزار فقره از این تسهیلات در سرفصل وام ضروری و ۲۰ هزار فقره با رقم ۳۲۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی بوده است.

وی یادآور شد: این صندوق با هدف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه واقعی به مددجویان و نیازمندان راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۳۵ شعبه در کشور دارد.

دبیرخبر: سولماز خوان



دیدگاهها بسته شده است.