۳.۵میلیارد دلار از ارزهای کشور گم شد/منتظر گزارش وزیر صنعت هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرنوشت ۳.۵ میلیارد دلار از ارزهایی که از ابتدای امسال بابت واردات کالا تخصیص یافته مشخص نیست، گفت: منتظر گزارش وزارت صمت در این رابطه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه امشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، در جمع خبرنگاران با اشاره به سرنوشت ۳.۵ میلیارد دلار از ارزهای تخصیص یافته گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که ۳.۵ میلیارد دلار از ارزهای تخصیص یافته کشور در هیچ یک از فرایندهای نقل و انتقالات در بانکها، گمرک و نهادهای این چنینی به ثبت نرسیده است.

پورابراهیمی افزود: تا به امروز این میزان ارز ثبت نشده و البته وزیر صنعت معتقد است که بخشی از آن در فرایند نقل و انتقالات در خارج از کشور و یا حمل کالا بوده و به دلیل زمانبر بودن پروسه حمل و نقل یا ترخیص از گمرکات کالای مرتبط با آن به کشور نیامده است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به هر حال تکلیف ۳.۵ میلیارد دلار مشخص نیست و ما منتظر پاسخگویی وزیر صنعت هستیم که گزارش کاملی ارائه دهد تا اگر مشکلی در مورد استفاده از این رقم وجود ندارد اعلام نمایند. به هر حال ما در مورد وضعیت کنونی این مبالغ اظهارنظر نمی کنیم تا گزارش کارشناسی دریافت شود.

کد خبر ۴۵۲۶۶۴۴


دیدگاهها بسته شده است.