اطلاعات پزشکان برای تعیین مالیات از بیمه اخذ می‌شود

به گزارش عرصه، میرحیدر رضوی با حضور در غرفه عرصه در نمایشگاه شکوه چهل سالگی با بیان اینکه یک برداشت غلط در بین برخی از کاسبان و پزشکان وجود دارد که فکر می‌کنند از کارتخوان‌هایی که در محل کار خود قرار داده‌اند مالیات دریافت می‌شود، افزود: این تفکر غلط در حالی است که تاکنون هیچ‌گونه منبع مالیاتی برای دستگاه‌های کارت‌خوان تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات کافی در مورد خرید و فروش شرکت‌ها، اشخاص و دوایر دولتی وجود دارد، ادامه داد: قبل از اینکه به پرونده‌های مالیاتی ورود شود، از طریق سیستم، این اطلاعات استخراج شده و مالیات‌ها بر اساس اطلاعات موجود تعیین می‌شود.

رضوی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای امور مالیاتی بعد از انقلاب، الکترونیکی شدن صد درصد اظهارنامه‌های مالیاتی است، گفت: قبلاً تسلیم اظهارنامه یکی از بزرگ‌ترین معضلات سازمان بود اما در حال حاضر مودیان مالیاتی بدون حضور در اداره مالیات می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

وی با اشاره به بیان اینکه واریز ارزش‌افزوده از سال ۸۷ به حساب شهرداری و دهیاری‌ها یکی از خدمات بارز سازمان امور مالیاتی است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۱۵۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

این مسئول با بیان اینکه ارزش‌افزوده یکی از اقدامات سازمان امور مالیاتی است که بسیاری از افراد از آن اطلاعی ندارند، گفت: اختصاص ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب توسعه زیرساخت‌ها و مبلمان شهری می‌شود، زیرا عمده فعالیت شهرداری‌ها به واسطه اعتباراتی است که از محل ارزش‌افزوده دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انعکاس اخبار امور مالیاتی موجب اطلاع مردم از کارکردهای این اداره می‌شود، ادامه داد: مردم باید بدانند که کار اداره مالیات تنها وصول مالیات نیست.

این مسئول یادآور شد: در راستای آشنایی مردم با مالیات و اهمیت امور مالیاتی، یکی از کارهایی که توسط این سازمان در استان دنبال می‌شود نامگذاری معابر پل‌ها و خیابان‌ها به نام مالیات است. اولین خیابان‌هایی که در استان به نام مالیات نامگذاری شد در شهرهای ماه‌نشان و دندی بود.

رضوی با تاکید بر اینکه محل کارکردهای مالیات باید برای مردم تبیین شده و نمود عینی در جامعه داشته باشد، گفت: نمود عینی کارکردهای مالیات و تبیین آن برای مردم سبب گرایش مردم به سمت دادن مالیات می‌شود.

 

به گزارش عرصه، نمایشگاه شکوه چهل سالگی از ۱۲ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۶ ماه‌جاری ادامه داشت.



دیدگاهها بسته شده است.