متن کامل سخنان ترامپ در مورد درخواست مذاکره با ایران

 به گزارش عرصه؛ ترامپ در کنفرانس خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا خطر تقابل نظامی با نیروهای آمریکایی در منطقه وجود دارد، گفت: به نظر من، همیشه می توان این را گفت. نمی خواهم بگویم نه. اما امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد. 
ترامپ که پیشتر نیز برای مذاکره با مسئولان ایران ابراز علاقه کرده بود، این بار نیز گفت: کاری که آنها باید انجام دهند این است که با من تماس بگیرند و [به صحبت] بنشینند. ما می توانیم توافق کنیم، توافقی منصفانه. ما فقط نمی خواهیم که آنها سلاح هسته ای داشته باشند که این خواسته بسیار زیادی نیست. ما کمک خواهیم کرد که آنها خود را به وضعیت مطلوب برگردانند.
وی افزود: آنها باید تماس بگیرند. اگر این کار را انجام بدهند ما آماده صحبت با آنها هستیم.
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت که «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا به دلیل گفت وگو با ایران و نقض قانون لوگان «باید تحت پیگرد قرار گیرد.»
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: دوست دارم آنها با من تماس بگیرند. جان کری زیادی با آنها صحبت می کند. کری به آنها می گوید که تماس نگیرند. این نقض قانون لوگان است. صادقانه بگویم او باید به خاطر این مساله تحت پیگرد قرار بگیرد.
وی افزود: جان کری قانون لوگان را نقض کرد. او با ایران صحبت می کند و جلسات زیاد و تماس های زیادی داشته است. او به آنها گفته که چه کار بکنند. این نقض کامل قانون لوگان است.
قانون لوگان که یک قانون فدرال ایالات متحده است، مذاکرات شهروندان غیرمسئول آمریکایی با دولت های متخاصم بدون اجازه مقام های آمریکا را جرم محسوب می کند.
«مت سامرز» سخنگوی جان کری در واکنش به این اظهارات به تارنمای پولیتیکو گفت: هر چیزی که رئیس جمهوری ترامپ گفته اشتباه است. تمام.
سخنگوی کری ادامه داد: ترامپ درباره وقایع و قوانین اشتباه می کند. غم انگیز است که او در مورد نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریکا اشتباه می کند. 
درخواست ترامپ برای تماس و مذاکره با ایران در حالی است که وی یک سال پیش به طور یکجانبه از برجام خارج شد و بار دیگر ایران را تحریم کرد. دولت وی همچنین تحریم هایی را علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و روابط اقتصادی ایران وضع کرده است. کارشناسان و ناظران اقدامات دولت ترامپ را عامل انزوای بیشتر آن کشور و افزایش بی اعتمادی به تعهدات و توافقنامه هایی می دانند که واشنگتن آنها را امضا کرده است.

 



دیدگاهها بسته شده است.