کدام دروغ می گویند؛ از ترامپ اصرار، از روسیه انکار/ آیا روسیه نیروهای خود را از ونزوئلا خارج کرده است

به گزارش عرصه؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: روسیه به ما اطلاع داده که بیشتر نیروهای خود را از ونزوئلا خارج کرده است.

ترامپ منظور خود را از ماهیت این نیروها مشخص نکرده، اما «ولادیمیر زامسکی» سفیر روسیه در کاراکاس روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک خروج نیروهای روسیه از ونزوئلا را تکذیب کرد و گفت: این نوع از خبرها مانند گذشته هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند.
زامسکی افزود: فعالیت مشاوران نظامی روسیه در ونزوئلا بدون وقفه همچنان ادامه دارد و هیچ سخنی در مورد قطع هزینه این نیروها مطرح نیست.
بخش مطبوعاتی شرکت «روس تک» روسیه نیز امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار نیروهای این شرکت بدون هیچگونه کاهشی همچنان در ونزوئلا مشغول به کار هستند.
نشریه وال استریت ژورنال آمریکا روز گذشته از خروج مشاوران نظامی روسیه از ونزوئلا خبر داد و افزود که شرکت «روس تک» پیمانکار دفاعی روسیه که مسئولیت آموزش نیروهای ونزوئلا را بر عهده دارد، هم اکنون شمار نیروهای خود را در این کشور از یک هزار نفر به کمتر از ۱۰ نفر رسانده است.
به گزارش ایرنا، دولت ترامپ که در تلاش برای براندازی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا است، از خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور که خود را رئیس دولت موقت نامیده، حمایت می کند.
جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید حضور نیروهای روسیه در ونزوئلا را دخالت در امور نیمکره غربی دانسته و این منطقه را منطقه آمریکا نامیده بود.

 



دیدگاهها بسته شده است.