آمار سیاه دولت ترامپ

به گزارش عرصه به نقل از فارس؛  وبگاه ان بی سی نیوز  یکشنبه گزارش کرد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۲۴ مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا در دولت دونالد ترامپ جان خود را از دست داده‌اند. البته نقطه اوج این آمار مربوط به سال ۲۰۰۴ است که طی آن ۳۲ نفر جان باختند.

بر اساس این گزارش، تاکنون مرگ چند مهاجر از مکزیک و هند در سلول‌های انفرادی آمریکا گزارش شده است.  در حالی که بخش‌های مربوط به رسیدگی به امور مهاجران در آمریکا مدعی انجام و ارائه خدمات به پناهجویان هستند، اما بررسی‌های صورت گرفته در ماه گذشته نشان داد که در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق وترامپ رئیس جمهور کنونی برخی مهاجران بازداشتی که مشکلات پزشکی یا روانی داشتند در سلول‌های انفرادی نگهداری شدند.

به گزارش ِان‌بی‌سی نیوز،  «آلن گالاگر» از مشاوران وزارت امنیت داخلی آمریکا در اظهار نظری این اقدام را توهین به بشریت خطاب کرد.

«کاترینا آبسر» مشاور ارشد کمیسیون پناهجویان زن واقع در آمریکا نیز در گفت‌وگویی با انتقاد از وضع موجود در زمینه نگهداری مهاجران اظهار داشت، آنچه که شاهد هستیم، گسترش بی‌سابقه نظام تنبیهی و پرهزینه است و دولت ایالات متحده حتی حداقل کار را انجام نمی‌دهد تا اطمینان حاصل شود که مهاجران مراقبت‌های پزشکی و بهداشت روانی را که نیاز دارند دریافت می‌کنند.

برخی گزارش‌های دیگر از اهمال بخش‌های بهداشتی، مهاجرتی آمریکا در رسیدگی به امور بیماران مهاجر حکایت دارد.

چندی قبل نیز تصاویر تازه‌ای منتشر شد که نشان می‌دهد دولت آمریکا مهاجران بازداشت‌شده در مرزهای این کشور را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند.

 

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت ترامپ ظرف هفته‌های گذشته با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی هزاران کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شده است. برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است.

 



دیدگاهها بسته شده است.