بوریس جانسون اتحادیه اروپا را تهدید کرد

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین و نامزد نخست‌وزیری انگلیس، اتحادیه اروپا را تهدید کرد چنانچه شرایط خروج بهتری به لندن پیشنهاد ندهد، وی جلوی ۳۹ میلیارد پوندی (۵۰ میلیارد دلار) را که انگلیس باید بابت برکسیت پرداخت کند، خواهد گرفت.

جانسون در این خصوص در گفتگو با روزنامه سان‌دی تایمز اظهار کرد: «همیشه فکر می‌کردم «زیادی» است که پیش از رسیدن به توافق نهایی باید چک آن را بنویسیم. برای رسیدن به یک توافق خوب، پول بهترین راه‌حل و تسهیل‌کننده است».

پرداخت ۳۹ میلیارد پوند نشان‌دهنده تعهدات انگلیس به اتحادیه اروپاست که بر اساس مذاکراتی که ترزا می‌ در خصوص خروج از این اتحادیه انجام داده است باید طی چند سال پرداخت شود.

جانسون همچنین در خصوص توافقات مرزی با ایرلند گفت این باید بخشی از یک توافق بلند مدت باشد؛ موضوعی که محافظه کاران ترس آن را دارند تبدیل به راهی شود که انگلیس را وادار به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا پس از برکسیت کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است تضمین می‌کند باز بودن مرز میان ایرلند و ایرلند شمالی بخش مهمی از توافق به دست آمده میان این اتحادیه و انگلیس باشد.

پارلمان انگلیس سه بار توافقی را که ترزا می‌ با اتحادیه اروپا بر سر برکسیت به دست آورده بود رد کرد و در نهایت این موضوع سبب استعفای زودهنگام می‌ از سمت نخست‌وزیری شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا بار‌ها تاکید کرده است مذاکرات توافق برکسیت را تکرار نخواهد کرد.

 



دیدگاهها بسته شده است.