آب مریخ نمونه‌برداری می‌شود

دانشمندان در حال حاضر سرنخ‌هایی از وجود آب مایع در سیاره مریخ شناسایی کرده‌اند اما اکنون می‌خواهند نگاه دقیق‌تری به آن بیندازند.

57309436

 

به گزارش عرصه، سال گذشته شواهد بصری از مدارگرد شناسایی مریخ نشان داد که آب مایع بر روی سیاره سرخ وجود دارد. آب شور در زمان افزایش دمای سطحی در بسیاری از مناطق کوهستانی مریخ جریان پیدا می‌کند و بر روی تپه‌های شنی به شکل لکه‌های تیره قابل مشاهده است.

ناسا اعلام کرده که کاوشگر کنجکاوی قرار است خطوط شیب‌دار تکرارشونده در اطراف دهانه گیل را به امید پیدا کردن آب بررسی کند.

این کاوشگر اکنون در نزدیکی کوه شارژ در مرکز دهانه قرار دارد، بنابراین ابتدا باید به سمت دامنه حرکت کرده و از نزدیک با استفاده از دوربین Mastخود به تصویربرداری بپردازد تا در درجه اول، امکان وجود آب را در آن تعیین کند. در صورت مثبت بودن نتیجه، این مریخ‌نورد سپس به نمونه‌برداری از آن خواهد پرداخت.

ناسا تمایل دارد طی یک سال این تصاویر را ثبت کند تا سریعتر بتواند نتایج را مشاهده کند.

اگرچه این کار به این معنی نیست که کنجکاوی حیات را در مریخ خواهد یافت. شرایط سخت سیاره از جمله تابش شدید ممکن است مانع ایجاد کند. یافته‌های بدست آمده می‌تواند به طراحی ماموریتی با هدف شناسایی نشانه‌های حیات کمک کند.

 



دیدگاهها بسته شده است.