نخستین مدرسه سلول‌های بنیادی در کشور راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تجهیز ۱۰ پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با مهیا کردن اقدامات لازم، نخستین مدرسه سلول‌های بنیادی را در کشور راه‌اندازی کنیم.

images

به گزارش عرصه، امیرعلی حمیدیه در نخستین نشست کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی اظهار کرد : موضوع تفاهم‌نامه تجهیز پژوهشسرای این ستاد با آموزش و پرورش منطقه ۶ بررسی شده و با مسؤولان آموزش و پروذش منطقه ۶ برای تجهیز پژوهشسرای سلول‌های بنیادی به تفاهم رسیده‌ایم و تجهیز ۱۰ پژوهشسرا در کشور در دستور کار ستاد قرار گرفته است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع فعالیت در حوزه آموزش و پرورش این موضوع را از  اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و گفت: وظایف کمیته دانش آموزی برنامه ریزی و سیاست گذاری برای قشر دانش آموزان در حیطه سلول‌های بنیادی است. در حال حاضر نیز اخذ مشوق‌های سایر المپیادها برای المپیاد سلول‌های بنیادی به ویژه مشوق کنکور از مهمترین مواردی است که باید پیگیری شود تا بتوانیم با انجام این اقدامات نخستین مدرسه سلول‌های بنیادی را در کشور راه‌اندازی کنیم.
وی همچنین به بحث درمورد تفاهم‌نامه تجهیز پژوهشسرای ستاد با آموزش و پرورش منطقه ۶ پرداخت و افزود:  با مسؤولان آموزش و پرورش منطقه ۶ برای تجهیز پژوهشسرای سلول‌های بنیادی به تفاهم دست یافتیم و تجهیز ۱۰ پژوهشسرا در کشور در دستور کار ستاد قرار گرفته است.
در ادامه رامین حشمت، مدیر آموزش، پژوهش و منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی در این نشست به بحث درمورد اتوبوس سیار سلول‌های بنیادی برای ترویج و فرهنگسازی این حوزه از علم پرداخت و اظهار کرد: تجهیز ۱۰ پژوهشسرا در کشور  بر اساس قطب بندی در نظر گرفته شده است و علاوه بر تجهیز در زمینه محتوای آموزشی و آموزش مربیان این پژوهشسراها نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است. در زمینه حمایت علمی پژوهشسراها نیز دانشگاه و مراکز تحقیقاتی این رسالت را به دوش خواهند گرفت.
وی افزود: برای راه اندازی مدرسه سلول‌های بنیادی سعی خواهیم کرد از همکاری مسؤولان آموزش و پرورش و مدارس غیر انتفاعی تهران استفاده شود.

حشمت همچنین از فعال بودن بخش کمیته دانش آموزی در جشنواره‌های آتی سلول‌های بنیادی خبر داد.
در ادامه پیمان کیهان‌ور، مسؤول المپیادهای ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به بحث درباره اولین المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و تشکیل تیم علمی برای بازنگری کتابچه سلول‌های بنیادی و بازساختی را خواستار  شد.
وی همچنین پیشنهاد داد که برای احراز نخبگی پذیرفته شدگان سلول‌های بنیادی در سال‌های آتی با بنیاد ملی نخبگان رایزنی شود.



دیدگاهها بسته شده است.