دیدار نویسندگان با کودکان کار و بیمار

 به گزارش عرصه ، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک، نشستی با عنوان «مخاطب امروز ادبیات کودک و نوجوان کیست؟» را با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی، دکتر مریم جلالی و دکتر علیرضا کرمانی به منظور بررسی مخاطب امروز ادبیات کودک و نوجوان، دلایل توجه به آثار ترجمه در مقایسه با آثار تالیفی و میزان توجه نویسندگان این حوزه به نیازهای مخاطبان و میزان شناخت آنها از کودکان و نوجوانان، ساعت ۱۷ دوشنبه (۲۱ تیر ۹۵) در محل انجمن نویسندگان کودک برگزار می‌کند و مریم جلالی در این نشست به بیان نتیجه تحقیقی که در این باره انجام داده است می‌پردازد.
همچنین انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، با توجه به کم‌توجهی به کودکان دارای شرایط خاص و نیازهای ویژه در آثار تولید شده برای کودکان و توجه به مشکلاتی که این دسته از کودکان با آن مواجه‌ هستند، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک، در قالب برنامه‌ای با مشارکت جمعی از نویسندگان و تصویرگران کودک و نوجوان به دیدار و گفت‌وگو با این کودکان می‌پردازد.
در این راستا، تعدادی از نویسندگان حوزه بزرگسال مانند بهاره ارشد ریاحی، آرام روانشاد، تعدادی از هنرمندان تئاتر مانند عاطفه بهارلو و حسین چراغی و تعدادی از نویسندگان و هنرمندان شهرستانی مانند عبدالصالح پاک و علی ناصری هم برای حضور در این حرکت نیکو اعلام آمادگی کرده‌اند. سایر نویسندگان و هنرمندان علاقه‌مند به حضور در این حرکت، می‌توانند تا ۱۸ تیرماه ۹۵ آمادگی خود را به این انجمن اعلام کنند.
بر اساس این خبر، در این مراسم، نویسندگان در تهران و شهرستان‌ها ضمن دیدار از این کودکان، کتاب‌های خود را به آنها اهدا کرده و با آنها گفت‌وگو می‌کنند.
تا به حال ۷ مرکز در تهران برای بازدید نویسندگان و هنرمندان درنظر گرفته شده است که بعد از برنامه‌ریزی ساعت و مکان بازدید هرکدام از نویسندگان و هنرمندان مشخص خواهد شد.

 



دیدگاهها بسته شده است.