تاکید ابتکار بر ناکافی‌بودن معاضدت قضایی از محیط‌بانان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علت متهم تلقی شدن محیط‌بانان در دادگاه را نبود وکلای قوی، معاضدت و حمایت کافی قضایی از آنها دانست.

1440847770955_resized_331468_471-1-510x275

به گزارش عرصه، معصومه ابتکار ، با اشاره به اینکه قوانین و مقررات در حوزه محیط‌بانی کامل است ولی در حال بررسی هستیم تا برخی موارد را تقویت کنیم، اظهار کرد: در شرایط کنونی محیط‌بان مانند نیروی انتظامی از قانون نحوه به کار بردن سلاح تبعیت می‌کند و ضابط قوه قضاییه است قوانین هم در این زمینه روشن است ولی با این وجود در حال بررسی موارد مختلف قضایی برای تقویت این حوزه هستیم.

وی افزود: ولی اینکه چرا در گذشته در برخی موارد تعدادی از محیط‌بانان حکم گرفته‌اند، موضوعی است که در حال بررسی آن هستیم و فکر می‌کنیم معاضدت قضایی کنونی کفایت نمی‌کند. تصور می‌کنیم در موارد سابق که محیط‌بانان متهم شناخته‌شده‌اند بخاطر نبود وکلای قوی و معاضدت و حمایت کافی در دادگاه‌ها  بوده است وگرنه قاعدتا نباید محیط‌بان چنین احکامی را بخاطر اقدام و یا حتی خطایی که کرده متحمل شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به رضایت شاکی یکی از محیط‌بانان طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: جا دارد از خانواده شاکی بخاطر همکاری بسیار آنها تشکر کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه تجدیدنظر در بحث معیشت و ساعات کاری محیطبانان باید صورت گیرد، گفت: سطح حقوقی محیط‌بانانی که ۳۰۰۰ امتیاز سختی کار را دریافت می‌کنند، تغییر کرده است و جا دارد که این شرایط بهبود پیدا کند ولی در مجموع آنچه که در این حوزه در قالب قوانین و مقررات فعلی امکان عملیاتی شدن داشت ، دولت در سقف آن انجام داده است.



دیدگاهها بسته شده است.