عروس داعش کشته شد +عکس

منابع انگلیسی روز جمعه از کشته شدن ‘خدیجه سلطانه’ از دانش آموزان دبیرستان ‘تاور هملتز ‘در شرق لندن که در فوریه سال گذشته میلادی، پس از فرار از خانه، به داعش در سوریه پیوسته بود، در جریان یک حمله هوایی در شهر ‘رقه’ خبر دادند.

به گزارش عرصه، روزنامه دیلی تلگراف در این خصوص نوشت: خانواده خدیجه سلطانه، دانش آموز ۱۷ساله اهل لندن که سال گذشته با فرار از خانه، به همراه دانش آموز دیگر به سوریه سفر کرده بود، تایید کرده اند که طی یکی از حملات هوایی علیه مواضع داعش کشته شده است.

این روزنامه افزود: محمد تسنیم آکونجی وکیل خانواده این دختر انگلیسی به شبکه اسکای نیوز گفته او چند هفته پیش در شهر رقه کشته شده است هر چند به علت جنگ داخلی سوریه نمی توان به طور مستقل این مساله را تایید کرد.

دیلی تلگراف نوشت: خدیجه پیش از مرگ به خانواده اش اطلاع داده بود که از گروه داعش سرخورده شده و قصد دارد ضمن ترک سوریه به کشورش برگردد.

این روزنامه افزود: گفته می شود خدیجه سلطان به همراه دو دوست دیگرش به نام های شمیمه بیگم و امیره عباسه پس از رفتن به سوریه، با اعضای گروه داعش ازدواج کرده بودند.

شمیمه بیگم و امیره عباسه و خدیجه سلطانه که در آن زمان بین ۱۵ تا ۱۶سال داشتند، در ایام ایستر در ۱۷ فوریه ۲۰۱۵ (اسفند ۹۳) به طور مخفیانه به ترکیه سفر و از آنجا عازم سوریه شده بودند.

نهادهای امنیتی انگلیس همان موقع گزارش کردند این دخترها به صورت قاچاقی از مرز کیلیس در جنوب ترکیه وارد خاک سوریه شده اند.

خانواده های این دختران عنوان کرده بودند از قصد آنها برای سفر بی اطلاع بوده و نگران سرنوشت شان هستند.



دیدگاهها بسته شده است.