افزایش روابط اقتصادی ایران و برزیل

به گزارش عرصه، وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور شرکت در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل _ برازیلیا روز گذشته عازم برزیل شد.

او در این سفر با وزیر صنعت و تجارت برزیل دیدار و برای افزایش روابط اقتصادی دو کشور رایزنی کرد.

وی همچنین دیداری جداگانه با فرناندو بزها کولیو فیلیو وزیر انرژی و معادن برزیل کولیو فیلیو داشت که وزیر انرژی و معادن برزیل در این دیدار اظهار کرده است: روابط برزیل و ایران در حال گسترش  بیشتر از هر زمان دیگری است و حضور وزیر اقتصاد ایران در برزیل که با وزرای مختلف جهت انجام توافق های تجاری و اقتصادی بین دوکشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند کمک می‌کند تا در جلسه نهایی اجلاس اسناد و تفاهم نامه های مهمی امضا و در نهایت عملی شود. برزیل هم بیشتر از هرزمان دیگری علاقه مند و هم نیازمند به گسترش روابط تجاری خود با ایران است. ایران از توانایی بسیار خوبی در زمینه های انرژی و نفت و گاز برخوردار است.
 
وزیر انرژی و معادن برزیل همچنین با معرفی کارگروه اقتصادی و تجاری خود به هیات ایرانی افزوده است:‌ من مطمئن هستم و  دولت جدید ما در این زمینه مصمم است و شکی ندارم که میزان مبادلات تجاری که در حال حاضر حدود ۲میلیارد دلار است در آینده نزدیک دوبرابر خواهد شد و با برنامه ریزی هایی که  بین دو کشور انجام شده تا به ۵ میلیارد دلار هم برسد.
 
فرناندو کولیو فیلیو از گسترش روابط تجاری خود با ایران در دوران تصدی وزارت خود ابراز خرسندی کرد و گفت :‌ ما در دولت برزیل علاقمند به گسترش هرچه بیشتر رابطه تجاری با ایران هستیم و من هم در آینده نزدیک سفری به ایران خواهم داشت نه صرفا برای دیدار و یک سفر بلکه مذاکرات جدی خواهیم داشت تا فرصت های سرمایه گذاری بین دوکشور را عملی کنیم.
 
طیب نیا هم در این جلسه به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در ایران پرداخت و گفت :‌ ایران و برزیل در روابط تجاری موجود مکمل یکدیگرند. هردو کشور یک هدف مشترک دارند و  برای حل مشکل فقر و مشکلات معیشتی مردم خود تلاش می‌کنند.
 
برقراری ارتباط بین بانکهای دوکشور و رابطه کارگزاری از محورهای گفتگوی طیب نیا با وزیر انرژی و معادن برزیل بود.
 
این جلسه که بمدت یکساعت و نیم طول کشید کارشناسان دوطرف نیز به بحث تبادل نظر در زمینه های مختلف تجاری  پرداختند.
 
روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی گزارش داده است که طیب نیا در مراسم اختتامیه مشترک و امضای سند یادداشت تفاهم پایانی اجلاس کمیسیون مشترک و سایر اسناد و تفاهم نامه های همکاری ایران و برزیل و در حضور مقامات این کشور سخنانی ایراد خواهد کرد.
 



دیدگاهها بسته شده است.