تصاویر فضایی ناسا از انتشار گازهای گلخانه‌ای

به گزارش عرصه، و به نقل از ساینس، ماهواره OCO-2 ناسا تصاویر انتشار کربن را با وضوح بالا ثبت کرده که بیانگر وجود گازهای گلخانه‌ای بر فراز شهرهای بزرگ است.
گروه موسسه هواشناسی فنلاند در هلسینکی به سرپرستی Janne Hakkarainen سه منطقه اصلی آلودگی و انتشار کربن در  مرکز اروپا، آسیای شرقی و شرق ایالات متحده را به طور مستقیم بررسی کرده است.
ماهواره OCO-2 در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و تمامی نقاط جهان را هر ۱۶ روز پوشش می‌دهد. این ماهواره میزان انتشار دی‌اکسیدکربن از طریق نور خورشید تابیده شده بر سطح زمین را اندازه‌گیری می‌کند، به‌طوریکه نور در اتمسفر نفوذ و مولکول دی‌اکسیدکربن قسمتی از نور مادون قرمز شده و OCO-2 نور مادون قرمز متفاوتی را شناسایی می کند.
اما آنچه از این روش ثبت شده، با واقعیت متفاوت بود. در این تحقیق، پردازش فنی اطلاعات جدید آغاز شد و جزئیات تغییرات فصلی در دی‌اکسید کربن، میزان دی‌اکسید کربن پیشین و رشد گیاهان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
برای اطمینان، محققان با مقایسه نتایج اندازه‌گیری دی‌اکسید نیتروژن با ابزار آلات کنترل اُزن روشی صحیح برای اندازه‌گیری برگزیدند. آنان دریافتند این دو اندازه‌گیری به یکدیگر وابسته بوده و محققان ادعا کردند نتایج حاصل از این روش صحیح است.
نتایج این تحقیق در نشریه Geophysical Research Letters منتشر شده است.

دیدگاهها بسته شده است.