دشمن به دنبال حذف نام عاشورا است

به گزارش عرصه،حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شب گذشته در یادواره شهید زین‌الدین و ۶۰۰۰ شهید استان قم که با حضور دو شهید گمنام در مجتمع امام خمینی(ره) در جوار گلزار شهدا برگزار شد،با اشاره به اینکه عاشورا یک اتفاق و صرفا یک حادثه نیست،اظهار کرد:چنین تفکری محکوم به شکست است چرا که عاشورا تجلی یک رویداد عظیم انسان‌ساز و تحقق قیامی عظیم و رسالتی ارزشمند در مقابل بیداد بود. عاشورا جریانی بزرگ است که گویای مدیریت قوی و قدرتمند امام حسین(ع) در تبیین نهضتی بزرگ بود در حقیقت عاشورا را می‌توان رمز بقای شریعت و دین قلمداد کرد. ما در قبال سیدالشهداء و زنده نگه داشتن قیام ایشان،یک عاشورا و یک اربعین را داریم اربعینی که می‌توان در آن پرچم عزت و افتخار را برافراشت و لبیک‌گویان دعوت ابراهیم خلیل را دعوت کرد و به خیل مشتاقان پیوست.بی‌شک در واقعه عظیم عاشورا،خون امام حسین(ع) و قیام ماندگارش، در راه جهل‌زدایی بر زمین ریخته شد تا تعقل و تفکر جایگزین شود.بسیاری از ائمه اطهار(ع) به ویژه امام سجاد(ع) سالها بر واقعه عاشورا گریه می‌کردند زیرا  عاشورا یک واقعه عظیم فراموش نشدنی است.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: دشمن همه تلاش خود را می‌کند که نامی از عاشورا باقی نماند اما عاشورا تا همیشه ماندگار و پابرجا است و حتی اقدامات تروریستی دشمن، زیارت اربعین را کمرنگ نکرد و ما شاهد تجمعی ۲۰ میلیون نفری در اربعین هستیم.عاشورا تجلی تمدن انسانی و جلوه‌ای از خوبی‌هاست. در این واقعه درس‌هایی نهفته که ظلم‌ستیزی دارد چرا که تنها مربوط به دوران تاریخی خود نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) خاطرنشان کرد:بسیاری از بیداری‌های اسلامی که در کشورهای منطقه شکل گرفت از عاشورا و نهضت سیدالشهداء و خون شهدای انقلاب اسلامی نشأت گرفته است و ما چنین ایستادگی و بیداری اسلامی را در کشورهای آفریقایی و نیجریه و سوریه و عراق و… می‌بینیم.

وی گفت:ما چنین بیداری را در کشور لبنان می‌بینیم که نتیجه تأسی حزب‌الله به سیدالشهداء و ظلم‌ستیزی است تا جایی که دیگر کسی جرأت ندارد به طمع خامی به لبنان بنگرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به انتخابات در آمریکا خاطرنشان کرد: این جریان تفاوتی برای ملت انقلابی ایران اسلامی ندارد چرا که به خوبی می‌داند راهگشایش اقتصادی در گرو تکیه بر توان داخلی است.

وی بیان کرد: مهمترین پیام انقلاب اسلامی و شهیدان ظلم‌ستیزی است و پیروزی با استکبارستیزان و عدالت خواهان در جهان است.



دیدگاهها بسته شده است.