هیچ کمبود دارویی برای ارائه خدمت به زائران حسینی وجود ندارد

به گزارش عرصه، مهندس علی‌اصغر احمدی در حاشیه بازدید از انبارهای دارویی درمانگاه های نجف، گفت: هلال احمر سه ماموریت در ایام اربعین دارد. ماموریتی در داخل کشور یعنی امداد و نجات، ماموریتی در خاک عراق یعنی بهداشت و درمان و ماموریتی مشترک یعنی امداد در بحران که بر اساس همین ماموریت‌ها و کسب تجربه از گذشته بر اساس آنالیزی که صورت گرفت و با توجه به پیش‌بینی افزایش زائرین، طرحی نوشته و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ نفر از کادر درمانی هلال‌احمر مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند، درباره سفر خود به عراق گفت: توفیق پیدا کردم تا با حضور در میان این تلاشگران خداقوتی به آنها گفته و موجبات دلگرمی و افزایش انگیزه انها برای خدمت به زائران را فراهم آوریم؛ بنابراین خدمت پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، امدادگران و دیگر نیروهای خدمت‌رسان به زائران خداقوت ویژه عرض می‌کنم.

احمدی تصریح کرد: قریب به دو میلیون ایرانی ویزا گرفته و وارد خاک عراق شدند؛ اما پیش‌بینی هلال‌احمر برای ارائه خدمات، فقط برای زوار ایرانی نبوده و هر فردی به مراکز جمعیت هلال احمر مراجعه کند به صورت رایگان مداوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به نمایندگی از رئیس جمعیت هلال‌احمر برای نظارت بر انبارهای دارویی و نحوه ارائه خدمت به زائران به عراق سفر کرده است، تشریح کرد: چهار انبار دارویی جمعیت هلال‌احمر در شهر نجف پر از دارو است و این در حالیست که چند روزی به اربعین باقی مانده و شهر نجف در حال تخلیه است؛ لذا از همکاران درخواست می‌کنم بلافاصله جدای از موارد اضطراری که نیاز است دارو در انبار نگهداری شود؛ باقیمانده داروها را کربلا انتقال دهند؛ هر چند در کربلا هم انبارهای مجهزی وجود دارد.

براساس گزارش سایت هلال احمر، وی گفت: درمان‌های سرپایی در درمانگاه‌های جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود و دیگر درمان‌ها مربوط به بیمارستان‌های عراق است که در مورد آنها مسئولیتی بر عهده هلال‌احمر نیست.



دیدگاهها بسته شده است.