پورتال جامع شعر تا پایان سال رونمایی می‌شود

به گزارش عرصه،،همایون امیرزاده در مراسم اختتامیه دومین همایش جایزه ادبی و هنری سیلک در سالن آمفی تئاتر «خانه عامری‌ها»ی کاشان اظهار کرد: این پورتال جامع شعر به شاعران سراسر کشور کمک می‌کند تا به دیگر شعرا و منتقدان ادبی به راحتی دسترسی پیدا کنند.
وی با انتقاد از عدم هماهنگی انجمن‌های ادبی کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اعتباری به میزان ۲۰ میلیارد ریال به انجمن‌هایی که برنامه محور و با طرح‌های خلاقانه داشته باشند، در نظر گرفته است.
امیرزاده اظهار کرد: با اینکه هزینه‌های جوایز حوزه فرهنگی دولتی در برابر بخش خصوصی قابل مقایسه نیست ولی دولت پای خود را از جوایز خصوصی بیرون می‌کند تا آنها کار خود را انجام بدهند.بخش خصوصی در تعیین اهداف و روش و رویکردهای خود حرکت کند ولی این موضوع دلیل بر رصد نکردن آنها توسط دولت نیست ولی با بینش مسئولانه در کار آنها دخالت نخواهد شد.
مشاور معاون وزیر ارشاد گفت: دولت در طول سال چند مسابقه ادبی خاص برگزار می‌کند که متناسب با اهداف ملی و اهداف کلان نظام تعیین شده است پس برای آن هم هزینه می‌کند بنابراین نباید انتظار داشته باشیم در هزینه‌های بخش خصوصی مانند دولتی عمل کنیم.
وی همچنین گفت: نهضت ترجمه وحشتناک به جان ادبیات افتاده است و این نوع دستکاری در ادبیات و زبان فارسی یک هشدار است.
به گفته امیرزاده،در کشور در نظام ارزش‌گذاری اجتماعی مباحث کتاب مشکل داریم و مسیر شهرت و محبوبیت افراد در جامعه ار مسیری جدا از مطالعه ایجاد می‌شود.


دیدگاهها بسته شده است.