ارسال ۴ ماهواره‌ جهت‌یابی به فضا از سوی اروپا+فیلم

به گزارش عرصه به نقل از اسپیس نیوز، پرتاب این موشک در روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر(۲۷ آبان) از پایگاه فضایی اروپا در سواحل شمال‌شرقی آمریکای جنوبی انجام شده است.

در پرتاب این موشک به جای استفاده از سیستم برودتی معمول از سیستم سوخت ذخیره ای استفاده شده است.

هر کدام از این ماهواره‌ها حدود ۷۱۶ کیلیوگرم وزن دارند و حدودا چهار ساعت پس از پرتاب موشک از بدنه آن جدا شده و در مدار قرار می‌گیرند.

پس از پایان عملیات پرتاب، پایگاه پرتاب آریان اسپیس اعلام کرد هر چهار ماهواره در مدار ۲۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته‌اند و در حال ارسال سیگنال به زمین هستند.

پس از اینکه این چهار ماهواره تست‌های مورد نظر را بگذرانند، بخشی از  پروژه ۲۲ ماهواره گالیله خواهند بود که قرار است در مدار قرار بگیرند. تا قبل از این چهار ماهواره، ۱۰ ماهواره گالیله در مدار قرار گرفته بودند.

کمیسیون اروپا به عنوان مالک این ماهواره‌ها اعلام کرده است تا پایان سال جاری این اتفاق رخ خواهد داد و ماموریت این ماهواره‌ها به صورت رسمی آغاز می‌شود.

نکته قابل توجه در زمینه ارسال ماهواره‌های گالیله این است که تا پیش از این برای ارسال آنها از موشک های روسی سایوز استفاده می‌شد که در هر پرتاب دو ماهواره را حمل می‌کردند و این اولین بار بود که به جای سایوز از آریان ۵ استفاده شده است و به جای دو ماهواره، چهار ماهواره به صورت همزمان به فضا فرستاد شده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط کمیسون اروپا، هشت ماهواره باقیمانده در دو سال آینده به فضا فرستاده می‌شوند.

آژانس فضایی اروپا (ESA) که متشکل از ۲۲ کشور اروپایی است اعلام کرده است که در نهایت قرار است ۳۰ ماهواره در پروژه گالیله به فضا فرستاده شوند.

اخبار مربوط به مناقصه شرکت‌های تولیدکننده ماهواره برای تولید ماهواره‌های باقیمانده از پروژه گالیله در هفته‌های آتی منتشر خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.