استقبال افشین نوروزی از طرح جدید فدراسیون تنیس‌روی‌میز

افشین نوروزی در گفت‌وگو با عرصه در خصوص طرح جدید فدراسیون مبنی بر راه‌اندازی تور ایرانی با هدف عضویت در رنکینگ ملی، اظهار کرد: ‌فدراسیون جدید که ۸، ۹ ماهی است به روی کار آمده، یکسری تغییرات کلی در نحوه برگزاری مسابقات ایجاد کرده است و این تغییرات از مسابقات حرفه‌ای شیراز آغاز شد.

وی افزود: فدراسیون کشور با الگوبرداری که از فدراسیون جهانی داشت، ‌بحث رنکینگ داخلی را راه‌اندازی کرد تا تقریبا الگوبرداری از مسابقات بین‌المللی و جهانی باشد. من هم در اولین مسابقاتی که بر این اساس در ایران انجام شد، توانستم عنوان قهرمانی را به دست آورم. دومین دوره آن هم قرار است در ماه جاری به میزبانی اصفهان برگزار شود که دارای رنکینگ و امتیاز است و من هم برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌ام.

این تنیسور خوزستانی در خصوص جایگزینی این مسابقات به جای رقابت‌های آزاد، دسته برتر و دسته یک کشور در رده سنی بزرگسالان، گفت: قرار بود که مسابقات رده‌بندی کشور از سال آینده کنار گذاشته شود، که طی جلسه‌ای که یکی دو هفته پیش فدراسیون برگزار کرد و خود من هم به عنوان نماینده ورزشکاران در آن حضور داشتم، قرار شد که این کار از سال جاری صورت بگیرد.

وی افزود:‌ من برگزاری مسابقات تورهای ایرانی را که مسابقاتی انگیزشی است، قبول دارم ولی پیشنهادم در این جلسه این بود که برای اعزام تنیسورها به مسابقات مهمی چون آسیایی، جهانی و انتخابی المپیک، مسابقات دوره‌ای باشد تا در نهایت شایسته‌ترین‌ها و کسی که توانایی دارد و حقش است، انتخاب شود و تیم‌ملی با آمادگی کامل در چنین مسابقات مهمی شرکت کند.

نوروزی بیان کرد: در کل نظر من این بود که تورها برای انتخابی تیم‌ملی جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی یا رقابت‌هایی که سطح آن‌ها از سطح آسیایی کمتر است، برگزار شوند. به هر حال فدراسیون اکنون تصمیم گرفته است که مسابقات دوره‌ای حذف شود و براساس رنکینگ، بازیکنان را به اردوی تیم‌ملی دعوت کند. تا آن‌جا هم که من شنیده‌ام قرار است با پیشنهاد سرمربی تیم‌های ملی حتی نحوه انتخاب و دعوت بازیکنان به تیم‌ملی نیز تغییراتی داشته باشد و از طریق انتخابی رنکینگ انجام شود. در این زمینه احتمالا قرار است، یکسری آیتم‌ها در نظر بگیرند و بازیکنان وارد اردوی تیم‌ملی شده و بعد به عضویت تیم‌ملی در آیند.



دیدگاهها بسته شده است.