بسته اخبار اداره اجتماعی عرصه در روز اربعین

چگونگی اخذ گذرنامه خروج موقت دانشجویان، عبور ۱۱ میلیون جوان از سن ازدواج، آغاز طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش در تهران، یک میلیارد دلار؛ پیش هزینه ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی و ورود بیش از ۵۰ درصد زائران به کشور از دیگر عناوین مهم خبری اداره اجتماعی عرصه در روز یکشنبه بود.

در سرویس اجتماعی عرصه امروز حدود ۴۵ خبر ارسال شده که برخی از مهمترین آنها در ذیل با یک کلیک قابل دسترسی هستند:

تدوین بسته ویژه حمایت از بیماران صعب‌العلاج تا پایان امسال

رییس اداره بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای تدوین بسته خدمتی ویژه بیماران صعب‌العلاج خبر داد. دکتر کرمانچی در گفت‌وگو با عرصه، در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای تدوین پروتکلی مشخص در حوزه درمان برخی بیماری‌ها مانند اوتیسم گفت: ما به صورت مشخص برنامه ویژه‌ای برای اوتیسم نداریم، اما وزارت بهداشت درحال تدوین بسته‌های خدمتی مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج است.

تنها ۳ نفر از پرونده پزشکی کیارستمی خبر دارند/موکدا با اعزام به فرانسه مخالفت کردم

وزیر بهداشت با اشاره به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی و با بیان اینکه مخالف اعزام وی به فرانسه بوده است، گفت: نباید بر علیه جامعه پزشکی حاشیه سازی و فضاسازی شود؛ چرا که پزشکان، سرمایه اجتماعی هستند و در صورتی که این سرمایه از بین برود، جامعه و مردم آسیب می بینند.

آغاز طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش در تهران

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش خبر داد.

ورود بیش از ۵۰ درصد زائران به کشور/جاده‌های مسیر تردد زائران تحت کنترل است

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس از آمادگی کامل برای بازگشت زائران برخورداراست، از رانندگان خواست بعد از بازگشت در مهران به اندازه کافی استراحت کنند تا بتوانند سالم و بدون کوچکترین مشکلی به استان محل سکونت خود بازگردند.

چگونگی اخذ گذرنامه خروج موقت دانشجویان

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه ناجا نحوه استفاده از جریمه مشمولان غایب، چگونگی استفاده از سهمیه جبهه پدران افراد مشمول، مراحل اخذ گذرنامه دانشجویان برای خروج موقت و … را توضیح داد.

دمای پایتخت زیر صفر می‌شود

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور از سرد شدن هوای پایتخت خبر داد.

باران و برف هوای تهران را سالم کرد

پس از ۱۳ روز استقرار هوای ناسالم در تهران کیفیت هوای امروز تهران سالم و غلظت آلاینده ها کمتر از حدمجاز اعلام شد.

پایش رندوم خودروها و صنایع در تهران در دستور کار محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران کاهش دوره معاینه فنی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به منظور اجرای بهتر اقدامات نظارتی در تهران خودروهای دارای معاینه فنی و صنایع بزرگ را به صورت رندمی پایش می‌کنیم.

عبور۱۱ میلیون جوان از سن ازدواج/ نرخ بالای طلاق در تهران، البرز و گیلان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون جوان ایرانی از سن طبیعی ازدواج گذشته‌اند و این مسئله نشان دهنده آنست که باید در برنامه‌ریزی‌ها، سیاستگذاریها و مداخلات خود بررسی‌های بیشتری داشته باشیم. حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با عرصه، عنوان کرد: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، سالانه بیش از ۷۵۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود که از این تعداد حدود ۱۵۰ هزار زوج  مشاوره های قبل از ازدواج انجام می دهند؛ این در حالیست که بیش از ۱۱ میلیون جوان مجرد ایرانی نیز سن طبیعی ازدواج را رد کرده‌اند.

ارائه پیشنهاد موظف کردن کارمندان به انجام ورزش همگانی به دولت

مشاور معاون رئیس‌جمهور در امور ورزش دختران و زنان گفت: حمایت از فعالیت بانوان در همه عرصه‌ها از الزامات است و در این راستا، دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان توجه ویژه‌ای دارد.

یک میلیارد دلار؛ پیش‌بینی هزینه ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در مورد جزئیات ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی توضیحاتی ارائه کرد. علیرضا جاوید در گفت‌وگو با عرصه، در مورد طراحی ساخت ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی گفت: طراحی فاز صفر این پروژه انجام شده و در حال حاضر طراحی فاز یک و دو  آن در حال انجام است.

شکایتی از نحوه خدمت رسانی در موکب‌های شهرداری تهران نشده است

مسئول اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به نصب بالغ بر ۱۷۰ چادر اسکان در کربلا معلی، گفت: این چادرها از استانداردهای لازم برخوردار بوده اند و روزانه با برخورداری از کیفیت بسیار مناسب و مطلوب ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در آنها اسکان داده شده اند.

ایجاد اشتغال برای نوجوانان تحت پوشش بهزیستی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدامات این وزارتخانه را برای حمایت از کودکان تحت پوشش مراکز بهزیستی تشریح کرد. به گزارش عرصه،  علی ربیعی صبح امروز ضمن شرکت در مراسم اربعین مرکز بهزیستی اردیخانی ا اشاره به پشت سرگذاشتن هفته کتاب و کودک، خطاب به فرزندان تحت پوشش این مرکز بیان کرد: قرآن و امام حسین (ع) همیشه با هم بوده‌اند؛ چرا که خون امام حسین برای قرآن ریخته شد. همه ما از کودکی با قرآن انس گرفتیم و آموخته‌ایم احقاق حق را با کتاب در هم آمیزیم.

پنج تیتر زیر، پربازدیدترین اخبار امروز اداره اجتماعی تا لحظه انتشار این خبر هستند که می‌توانید با کلیک روی هرکدام از آنها به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

چگونگی اخذ گذرنامه خروج موقت دانشجویان

عبور۱۱ میلیون جوان از سن ازدواج/ نرخ بالای طلاق در تهران، البرز و گیلان

آغاز طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش در تهران

یک میلیارد دلار؛ پیش‌بینی هزینه ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی

احتمال توزیع کاراکارت بین بیمه‌شدگان تامین اجتماعی



دیدگاهها بسته شده است.