بسته اخبار اقتصادی عرصه در روز دوشنبه

به گزارش عرصه، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی عرصه در روز دوشنبه (یکم آبان‌ماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

قیمت برق از دوماه پیش گران شد!

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق در سال جاری از اول مهرماه اعمال شده و در تابستان به دلیل بالا بودن مصرف برق و افزایش هزینه خانوارها انجام نشد.

ایرباس به زودی می‌رسد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خرید هواپیمای ایرباس مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی قرارداد امضا خواهد شد.

مصرف خمیرمرغ در سوسیس و کالباس مشروط شد

در شرایطی که طی سال های اخیر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس حاشیه و خبرساز شده بود، رییس سازمان استاندارد ضمن تاکید بر ادامه این ممنوعیت اعلام کرد که اگر این محصول در حد استانداردهای کشورهای پیشرفته و قائل به حقوق مصرف‌کننده تولید شود، ممکن است در آینده آزاد شود.

ریشه‌های مشکلات اقتصاد ایران کجاست؟

یک اقتصاددان می‌گوید فراهم کردن فضای سالم برای کسب و کار، جلوگیری از کاغذ بازی، روند صحیح خصوصی سازی و قراردادهای دو طرفه صادرات و واردات، می‌تواند اقتصاد ایران را از رکود تورمی نجات داده و نفرینِ منابع را از ایران دور کند.

ایرادات طرح‌های فولادی اصلاح شد

علیرغم انتقادات کارشناسان نسبت به جانمایی طرح‌های فولادی نیمه‌کاره مانده از دولت قبل دارند، مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت از اصلاح ایرادات این طرح‌ها در جریان تکمیل آنها خبر داد.

خانه‌های مسافر” بلای جان صنعت هتلداری

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران ضمن انتقاد از تصمیم سازمان میراث فرهنگی مبنی بر ایجاد “خانه‌های مسافر”، نه تنها این اقدام را بلای جان صنعت هتلداری در ایران دانست بلکه آن را به “سم مهلکی” برای ادامه فعالیت این حرفه خطاب کرد.

حقوق کارگران در مناطق آزاد باید رعایت شود

یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: اگر قرار است مناطق آزاد و ویژه تجاری گسترش پیدا کند قوانین آنها در حوزه کارگری و روابط کار باید مثل مناطق دیگر کشور باشد و حقوق کارگران در آنها به طور کامل دیده شود.

قیمت نهایی مسکن مهر سه فاز پردیس اعلام شد

قیمت نهایی مسکن مهر فازهای ۸، ۵ و ۹ جدید شهر پردیس اعلام شد.

آشفته بازاری به نام تعمیرات موبایل

حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون گوشی هوشمند بدون گارانتی در دست خریداران تلفن همراه است و تعمیر این گوشی‌ها در زمان بروز مشکل موضوعی است که در موارد متعدد مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است.

احتمال واردات آب!

در شرایط فعلی هر دو منبع آب کشور یعنی منابع آب سطحی و زیرزمینی در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند. موضوعی که موجب شده وزارت نیرو حتی به فکر واردات آب نیز بیفتد و به نظر می‌رسد که اگر اکنون چاره‌ای برای این بحران نشود در آینده نه چندان دور شاهد ایرانی خشک خواهیم بود.

شکایت استاندارد از ۲ واحد صنعتی متخلف

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انجام ۱۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تولید، خدمات و عرضه کالا در سال جاری از ابطال پروانه استاندارد ۳۹ محصول صندلی اداری و مبلمان خانگی خبر داد.

رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهان

یک موسسه تحقیقاتی انگلیسی دهمین شاخص رفاه جهانی سالانه خود را به تازگی منتشر کرده که بر اساس آن مرفه‌ترین کشورهای جهان رتبه‌بندی کرده است.

بعید است عراق با کاهش میزان تولید نفت مخالفت کند

مشاور موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی با اشاره به اجلاس ۳۰ نوامبر اعضای اوپک و اصرار کشور عراق مبنی بر افزایش میزان تولید، اظهار کرد: احتمال این‌که اعضای اوپک در این نشست به توافق برسند زیاد است و بعید می‌دانم عراق با کاهش سهمیه تولید مخالفت کند.

هوندا به تولید در آمریکای شمالی ادامه می‌دهد

مدیرعامل هوندا اعلام کرد این شرکت به برنامه‌های تولید در آمریکای شمالی ادامه می دهد و منتظر می‌ماند تا ببیند آیا ترامپ پس از بدست گرفتن قدرت وعده اش برای لغو توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را عملی خواهد کرد.



دیدگاهها بسته شده است.