شکایتی از نحوه خدمت رسانی در موکب‌های شهرداری تهران نشده است

به گزارش عرصه، رضا توکلی مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) که مسئولیت هماهنگی، برنامه‌ریزی و اسکان زائرین اربعین حسینی در شهر کربلای معلی را بر عهده دارد، ضمن تشریح نحوه خدمت رسانی به جمعیت میلیونی جاده نجف به کربلا و شهر کربلا گفت: با وجود سیطره های متعدد جهت امنیت شهر کربلا ، پشتیبانی شهر کربلا توسط پرسنل به صورت دست به دست و با کمک مثال زدنی انجام می شود چرا که تردد خودروها سخت است و با توجه به موج جمعیت در عمل امکانپذیر نیست.

مسئول اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران با اعلام اینکه در شهر کربلا در پنج نقطه اسکان زائران را بر عهده داریم، در این باره گفت: محل های اسکان در حسینیه باغ بغداد ، القمه موکب شهدای منا ، موکب پارک متنزه الحسین (ع) کبیر ، پارک حی الحسین قرار دارد و این در حالی است که در شهر نجف هم یک محل اسکان داشته ایم و حراست و نگهبانی هم به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود.

وی همچنین به تجهیز بخش ویژه ای برای اسکان خواهران اشاره کرد و گفت: این بخش به صورت ویژه از حیث تامین امنیت و راحتی خواهران زائر مجهز شده است.

توکلی با اشاره نظافت و حفظ پاکیزگی ۲۴ ساعته سرویس بهداشتی، ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی به صورت ویژه و برگزاری نماز جماعت سه گانه با استقبال زائران همراه بوده است.

مسئول اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران اظهار کرد: امسال برای اولین بار توالت های صحرایی و حمام های بسیار خوب مجهز به دوش آب گرم را برای زائران مهیا کردیم.

وی به حضور و فعالیت شبانه روزی پایگاه اورژانس شهرداری تهران ، شرکت شهر سالم ، اکیپ های تاسیسات و برق، آتش نشانی ، اکیپ های پسماند ، پزشک طب سنتی و ماساژ درمانی و نانوایی سیار در موکب های شهرداری تهران برای خدمت رسانی اشاره کرد.

مسئول اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران یکی از اقدامات ابتکاری امسال را ایجاد ایستگاه صلواتی عنوان کرد که در آن انواع و اقسام دمنوش های گیاهی به صورت ۲۴ ساعته به زائران کربلای معلی ارائه می شد.

توکلی اعلام کرد: بر اساس آمارها ۷۰ درصد اسکان یافتگان در موکب های شهرداری تهران را آقایان تشکیل داده و بانوان سهم ۳۰ درصد از اسکان را به خود اختصاص دادند.وی افزود: تا کنون حتی یک گزارشی نداشته ایم که زائری به موکب ها مراجعه کند و شکایتی از حضور در موکب های شهرداری تهران داشته و یا حتی توسط ستاد اسکان اربعین شهرداری تهران پذیرش نشده باشد.

به گفته مسئول اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران ، بر اساس آمارها بیشترین حجم زائران در موکب های شهرداری تهران از استان های آذربایجان غربی ، گلستان، تهران ، البرز و چهار محال بختیاری بوده اند.

وی از توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا به زائران کربلای معلی خبر داد و اظهار کرد: در محل‌های اسکان شهرداری تهران، چادرها از استاندارد برخوردار بوده و پتو ، بالشت، امکانات روشنایی ، گرمایش ، موکت و امکان برای شارژ گوشی های تلفن همراه لحاظ شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی تهران سما، مسئول اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران همچنین کیفیت نظافت، بهداشت موکب‌ها و سرویس‌های بهداشتی در بالاترین حد توان نیروهای شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: نظافت محیطی بسیار خوب بوده و همچنین غرفه پاسخ به سوالات و شبهات دینی با حضور مشاوران مذهبی شهرداری تهران دایر بوده است.



دیدگاهها بسته شده است.