فغانی: جایزه AFC متعلق به تمام داوران قاره‌ی آسیاست

به گزارش عرصه، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم ویژه‌ای از گروه داوری فوتبال ایران تقدیر کرد. در این مراسم از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری که قضاوت‌های خوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی داشتند، تقدیر شد. 

فغانی و کمک‌هایش در چند سال اخیر، رقابت‌های حساسی مثل فینال جام باشگاه‌های جهان و فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو را قضاوت کردند. در همین رابطه سایت AFC با علیرضا فغانی گفت‌وگو انجام داده است.

“از همان ابتدا فوتبال برای علیرضا فغانی بیش از یک ورزش بود. برای فغانی ۳۸ ساله، علاقه به فوتبال و داوری در این رشته بسیار گسترده و ریشه در خانواده او داشت.

او درباره این موضوع گفت: من در یک خانواده‌ای رشد کردم که علاقه به داوری در آن زیاد بود. هم برادر و هم برادر همسرم داور هستند. همچنین پدر و پدرهمسرم نیز داور حرفه‌ای در فوتبال بودند که در لیگ ایران قضاوت کردند. آنها تاثیر زیادی روی من داشتند. من به دقت می‌نشستم و بازی های آنها را تحلیل و بررسی می‌کردم. از همان ۱۶ سالگی هم فهمیدم که قضاوت فوتبال جزیی از توانایی‌های من است و استعداد آن را دارم.

داور ایرانی درباره قضاوت در فینال بازی‌های المپیک گفت: تیم خوبی دارم. رضا سخندان و محمدرضا منصوری همکاری خوبی با من دارند و این دلیل عمده موفقیت ماست. ما یک فضای همکاری خیلی خوب برای خودمان ایجاد کردیم. به عنوان یک داور وسط شما باید در جریان جزئیات و کوچکترین اتفاقات بازی قرار بگیرید و به همین خاطر آنها کار را برای من خیلی آسان کردند.

او هم‌چنین درباره دریافت جایزه خود از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این جایزه متعلق به همه داورها در قاره آسیا است. داورها در قاره از طریق سمینارها و برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به هم خیلی نزدیک شدند و رشد قابل قبولی داشتند و به همین خاطر این جایزه را به تمام داوران در قاره تقدیم می‌کنم. از همه همکاران و مربیان و مدیران داوری در قاره تشکر می‌کنم که زحمات زیاد آنها ممکن است در این راه دیده نشود، ولی تاثیر بالای آنها در زمینه داوری در قاره آسیا کاملا مشهود است”. 



دیدگاهها بسته شده است.