وزیر بهداشت: ۹۰۰ بیمارستان در ایران فعالیت می کنند

به گزارش عرصه، دکتر سید حسن هاشمی در جلسه ای که با مسئولین این بیمارستان داشت ، بیمارستان سوجو را بسیار مجهز در ارائه خدمات پزشکی عنوان کرد و گفت: این بیمارستان مجهز می تواند الگویی برای چین و دیگر کشورها باشد.

وزیر بهداشت، در این جلسه به نحوه ارایه خدمات درمانی در ایران پرداخت و با بیان این که ۹۰۰ بیمارستان در کشور فعالیت می کنند، گفت: حدود ۳۰۰ بیمارستان خصوصی و ۶۰۰ بیمارستان دولتی به ۸۰ میلیون نفر جمعیت ارائه خدمت می کنند.
دکتر هاشمی همچنین به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: همه مردم بیمه شده اند و هزینه های درمان بسیار کاهش یافته است.
وی با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: ۵۰ هزار تخت جایگزین است و عمری بالای ۳۰ سال دارند.
وزیر بهداشت افزود: تصمیم داریم که ظرف ۱۰ سال آینده ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی جدید را به چرخه خدمت وارد کنیم و علاقمندیم از تجارب چین در خصوص بیمارستان سازی نیز کمک بگیریم.
براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان صبح امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در نهمین کنفرانس جهانی ارتقاء سلامت وارد شهر شانگهای در کشور چین شده است. این کنفرانس بین المللی که ۷۵۰ نفر از وزیران بهداشت، کشاورزی، توسعه، دارایی، امور خارجه، برنامه ریزی و تجارت کشورها و نیز تصمیم گیران سیاست های عمومی و کارشناسان ارتقاء سلامت دنیا در آن حضور دارند توسط سازمان بهداشت جهانی و جمهوری خلق چین برگزار می شود.
موضوع این همایش جهانی بهداشت، «ارتقاء سلامت در اهداف توسعه پایدار: سلامت برای همه و همه برای سلامت» است.


دیدگاهها بسته شده است.