پرداخت علی‌الحساب دیه به زائران هرمزگانی شهید شده در سامرا

به گزارش عرصه، جاسم جادری ـ استاندار هرمزگان ـ در نشستی با مدیرعامل بیمه دانا در بندرعباس با اشاره به انعقاد قرارداد بیمه زائران اربعین با همکاری وزارت کشور و سازمان حج و زیارت اظهار کرد: برخی صحبت‌های مطرحشده در خصوص ضرورت نداشتن پوشش بیمه‌ای برای زائران اربعین آن هم توسط برخی از روحانیان تعجب‌آور است، زیرا داشتن پوشش بیمهای یکی از ضروریات سفر به عتبات عالیات است.

در این نشست همچنین بیژن صادق ـ مدیرعامل بیمه دانا ـ با اشاره به پوشش هزینههای درمانی بیش از ۴۰۰۰ زائر اربعین در مراکز درمانی عراق گفت: بیمه دانا حدود ۲۰۰ نفر و در ۳۰ مرکز درمانی شهرهای مختلف عراق مستقر کرده است. بر اساس آخرین آمارها، متاسفانه ۲۸ نفر از هموطنان در اثر فوت عادی، حوادث طبیعی و سوانح رانندگی و شهادت در حوادث تروریستی سامرا فوت شدهاند.

وی با اشاره به برخی اظهارات مطرحشده در خصوص انحصاری بودن این بیمه گفت: برای شرکتی که در مدت هشت ماهه سال جاری حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان پرتفو داشته، کمتر از ۳۰ میلیارد تومان حق بیمه زائران اربعین، رقم قابل ملاحظه‌ای در پرتفوی شرکت به شمار نمی‌رود و در روال عادی کار شرکت قرار دارد.

صادق تاکید کرد: با توجه به نرخ و شرایط مناسب، سوابق قبلی شرکت در ارائه‌ی خدمات به گروه‌های بزرگ بیمه‌‌شده و توانگری مالی رتبه یک شرکت، وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای با بیمه دانا منعقد کرد که با نرخ ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای هر زائر بیمه‌نامه صادر شود و انحصاری در کار نبوده است. البته از زائران، رقم ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بابت بیمه دریافت می‌شد که ۶۰۰۰ تومان آن مربوط به هلال احمر بوده و به بیمه دانا مربوط نمی‌شد.

مدیرعامل بیمه دانا گفت: با توجه به اکچوئری انجام‌شده رقم ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر نفر با توجه به انواع ریسک‌های مترتب بر هر نفر در طول ۴۰ روز، رقم پیشنهادی بیمه دانا بوده است که علاوه بر افزایش مدت زمان پوشش بیمهای، نرخ حق بیمه کاهش قابل ملاحظه‌‌ای داشته خدمات و تعهدات هم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در پایان این مراسم، خانواده‌ها و بازماندگان شهدای حادثه سامرا بخشی از غرامت فوت عزیزان خود را دریافت کردند.



دیدگاهها بسته شده است.