آغاز داوری آثار جشنواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق»

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، یک تیم داوری ۱۲ نفره داوری شامل مصطفی اسداللهی، فرزاد ادیبی و کوروش پارسانژاد در بخش تصویرگری، علی هاشمی شهرکی، سیدحسام‌الدین طباطبایی و پژمان رحیمی‌زاده در بخش تصویرسازی، مجید ناگهی، یلدا معیری و افشین شاهرودی در بخش عکاسی، احمد خلیلی‌فرد، کاظم چلیپا و مرتضی اسدی در بخش نقاشی، کار داوری را از ۳۰ آبان ماه آغاز کرده‌اند که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

پنج‌هزار و ۲۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به این دوره از سوگواره ارسال شده و بیشترین آثار در بخش عکاسی با ارسال چهار هزار و ۴۲۳ عکس، ۴۶۹ اثر در بخش تصویرگری، ۲۴۸ اثر در بخش تصویرسازی و ۶۷ اثر در بخش نقاشی بوده است.

در مجموع، یک‌هزار و ۴۹۷ نفر در این دوره از سوگواره شرکت کرده‌اند که بیشتر شرکت‌کنندگان از استان‌های تهران، خراسان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس بودند.  

قرار است از میان آثار ارسالی در نهایت ۱۵۰ اثر در بخش‌های مختلف به منظور برپایی سومین نمایشگاه سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» انتخاب شود.

سومین سوگواره «سرخ و سیاه به رنگ عشق» به همت شرکت برج میلاد تهران و به‌مناسبت ایام ماه محرم و صفر در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی برگزار می‌شود و مراسم اعلام برگزیدگان همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و مصادف با شهادت امام رضا (ع) ۹ آذرماه برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار راه‌یافته به این دوره از سوگواره تا ۱۷ آذرماه در نگارخانه میلاد میزبان علاقه‌مندان است.

هدف از این سوگواره ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین‌های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه‌ها در فرهنگ غنی شیعه در نقاط مختلف ایران است. برگزاری نمایشگاهی از این آیین پرشکوه و دستیابی به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزارکننده است.

– 



دیدگاهها بسته شده است.