ادامه روند کاهش دمای کشور تا هفته آینده+اخطارهای هواشناسی

احد وظیفه در گفت‌وگو با عرصه، با بیان اینکه این کاهش دما در شمال شرق، شرق و نوار شمالی کشور بیشتر خواهد بود گفت: بارش باران و برف طی سه روز آینده در استانهای حاشیه دریای خزر و به صورت خفیف تر در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی ، بخشهایی از مرکز و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: دریای خزر در سه روز آینده بخصوص بخشهای غربی آن مواج است؛ همچنین در این مدت در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود و دریا در سواحل عمان ، تنگه هرمز، مرکز و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه گفت: با عبور موجی از بخشهای جنوبی کشور روزهای سه شنبه تا جمعه در این نواحی رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد که این سامانه در روز شنبه تقویت شده و غرب کشور را نیز در بر می گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران روز سه شنبه نیمه ابری دربعضی ساعات ابری و بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتی گراد و روز چهارشنبه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتی گراد خواهد بود.

پیرو اخطاریه شماره ۵۲ شنبه مورخ اول آذر ماه تداوم استقرار توده هوای سرد تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور پیش بینی می‌شود. بیشترین افت دما در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود و کمینه دما در این مناطق به ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر خواهد رسید.

طی سه روز آینده استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های البرز یا بارش باران و برف و چهارشنبه خراسان شمالی با بارش برف همراه خواهد بود که با توجه به بارش برف، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای از پیامدهای آن می‌باشد.

دوشنبه و سه شنبه در بخش‌های شمالی استان‌های تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده برف پیش بینی می‌شود.

طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دریا در سواحل گیلان و مازندران و از اواخر سه شنبه تا چهارشنبه گلستان مواج خواهد بود. ارتفاع موج طی این دوره به ۲ تا ۳ متر خواهد رسید.

طی سه روز آینده در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

از اینرو توصیه می‌شود طی این مدت موارد زیر در نظر گرفته شود و برای اجتناب یا کاهش خسارت اقدام لازم انجام گیرد:

  1. بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی البرز سبب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود. بنابراین برای ترددهای ضروری از این مسیرها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم توصیه می‌شود.
  2. کاهش شدید دما در کشور موجب افزایش مصرف سوخت و بویژه گاز شده و می‌تواند منجر به افت فشار در شبکه گاز رسانی شود. لذا ضروری است که مردم عزیز در مصرف بهینه حامل‌های انرژی توجه کافی مبذول دارند.
  3. توصیه می‌شود که شناورهای سبک از تردد در سواحل دریای خزر اجتناب کنند.



دیدگاهها بسته شده است.