اعتراض سازمان‌های حقوق بشری به فیفا در مورد مناطق اشغالی فلسطین

به گزارش عرصه و به نقل از Inside the games، سازمان‌های حقوق بشری به سازمان ملل متحد نامه‌ای نوشته و اعلام کردند فعالیت‌های فوتبالی فیفا در مناطق اشغالی فلسطین را مورد بررسی قرار بدهند. حقوق بشر پیش از این اعلام کرده بود انجام فعالیت‌های منفعت‌طلبانه و تجاری در زمین‌های فلسطین اشغالی، زیر پا گذاشتن قوانین حقوق بشر است.

HRW معتقد است همکاری فیفا با رژیم صهیونیستی و انجام فعالیت‌های فوتبالی در منطقه اشغالی به صورت جدی قوانین حقوق بشر را پایمال می‌کند. HRW اعلام کرده است فیفا سرویس و امکاناتی را در منطقه اشغالی به وجود آورده است که در جهت حفظ مناطق  اشغالی توسط رژیم صهیونیستی بوده است. همچنین از منابع طبیعی به خصوص زمین و آب این  منطقه در جهت کارهای تجاری استفاده شده است.

در این نامه همچنین عنوان شده فیفا بازی‌هایی را در زمین‌های اشغالی ترتیب داده است. در حالی که این زمین‌ها به صورت غیر قانونی از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شدند. HRW در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایجاد باشگاه‌های فوتبال در مناطق اشغالی و ایجاد مشاغل نیمه وقت و مراکز تفریحی در این مناطق، حضور اشغالگران را تثبیت می‌کند و قوانین حقوق بشر را پایمال می‌کند.

HRW اعلام کرده است امکانات فوتبالی که به مناطق اشغالی داده، بسیار بیشتر از امکاناتی است که در اختیار فلسطینی‌ها گذاشته شده است.  فلسطینی‌ها نمی‌توانند تیم داشته باشند یا در بسیاری از مسابقه‌ها شرکت کنند.

سازمان حقوق بشر از فیفا خواسته است محل برگزاری مسابقه‌ها را تغییر بدهد.



دیدگاهها بسته شده است.