بازگشت رونالدو به خانه و جنگ صدرنشینی یوونتوس و سویا

به گزارش عرصه، هفته ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه با برگزاری ۸ دیدار آغاز خواهد شد تا تیم‌ها بتوانند امتیازات لازم برای صعود از گروه را جمع‌آوری کنند.

گروه E

زسکا مسکو – بایرلورکوزن

موناکو – تاتنهام

در گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا همه چیز پیچیده شده و امکان هر اتفاقی وجود دارد. هر ۴ تیم گروه شانس صعود به مرحله بعد دارند و شاید بازی‌های سه‌شنبه شب کمک کند تا کمی وضعیت گروه بهتر شود.

موناکو تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ فرانسه صدرنشین گروه است و حالا باید در خانه برای قطعی کردن صعود خود تاتنهام را از پیش رو بردارد. دو تیم در دیدار رفت در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف هم رفتند که تیم فرانسوی ۲ بر یک توانست حریفش را شکست دهد. در صورتی که تاتنهام در این بازی شکست بخورد، امیدهایش را برای صعود تا حد بسیار زیادی از دست خواهد داد. دو تیم در صورتی پای به این دیدار می‌گذارند که توانستند بازی‌هایشان را در لیگ‌های داخلی با برد پشت سر بگذارند.

تاتنهام با درخشش هری کین توانست وستهام را ۳ بر ۲ شکست دهد تا جایگاهش را در رده پنجم جدول لیگ برتر تثبیت کند. موناکو نیز جمعه‌ شب توانسته لوریان را شکست دهد. در این بازی باز هم فالکائو برای تیمش گلزنی کرد تا نشان دهد به دوران اوج بازگشته است.

در دیگر دیدار گروه زسکا مسکو در دیداری که به دلیل سرمای روسیه چند ساعت زودتر برگزار می‌شود از بایرلورکوزن پذیرایی خواهد کرد. زسکا با ۲ امتیاز تیم قعرنشین گروه است. آن‌ها فصل گذشته نیز از ۶ دیدار خودشان ۲ امتیاز کسب کرده بودند و قعرنشین شدند. حالا باید دید این تیم روسیه‌ای می‌تواند در خانه از پس بایرلورکوزن بربیاید یا خیر. تیم آلمانی این فصل شرایط چندان خوبی ندارد و در رده دهم جدول رده‌بندی بوندسلیگا قرار دارد و بعد از بازی با زسکا باید برابر بایرن مونیخ دیدار کند.

گروه F

دورتموند – لژیا

اسپورتینگ – رئال مادرید

دورتموند تیم صدرنشین گروه که در بازی‌های دور گذشته توانست از توقف رئال استفاده کند و با ۲ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گیرد، در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. پیروزی در دی کلاسیکر برابر بایرن مونیخ روحیه شاگردان توخل را تا حد زیادی بالا برده است. دورتموند که سه برد و یک تساوی از ۴ بازی قبل خود در لیگ قهرمانان داشته، صعود خودش را به مرحله بعد قطعی کرده اما به خوبی می‌داند که برای تثبیت صدرنشینی نیاز به پیروزی در این دیدار خانگی برابر لژیا دارد.

خبر خوب برای دورتموند، بازگشت شورله به تمرین‌های گروهی بوده و البته مصدومیت مجدد مارکو رویس نگرانی‌های توخل را برای این دیدار نیز زیاد کرده است. همچنین لژیا هیچ شانسی برای صعود از گروه ندارد و فقط تلاش می‌کند با قرار گرفتن در رده سوم به لیگ اروپا برود.

رئال مادرید در شرایطی باید برابر اسپورتینگ به میدان برود که کریستیانو رونالدو به خانه اول خود بازخواهد گشت. او به ورزشگاهی می‌رود که در آن ورزشگاه به بازیکن بزرگی تبدیل شد و حالا قرار است برابر این تیم به میدان برود. رونالدو البته در بازی رفت توانست گلزنی کند و خوشحالی هم نکرد. رئال بعد از تساوی نگران کننده ۳ بر ۳ برابر لژیا نیاز مبرم دارد تا با برتری در این دیدار صعودش را به مرحله بعد قطعی کند. البته یک تساوی هم برای قطعی شدن صعود رئالی‌ها کافی است. آن‌ها این هفته توانستند در لالیگا دست به کار بزرگی بزنند و با هت تریک کریستیانو رونالدو اتلتیکو را شکست دهند تا اختلاف این تیم با بارسلونا به ۴ امتیاز افزایش یابد. به نظر می‌رسد موراتا و کریم بنزما غایبان رئال در بازی برابر اسپورتینگ باشند.

گروه G

لسترسیتی – بروخه

کپنهاگن – پورتو

به نظر می‌رسد داستان لسترسیتی امسال در لیگ قهرمانان متفاوت است. آن‌ها در حد یک تیم مدعی ظاهر شده‌اند و تنها تیمی هستند که این فصل در لیگ قهرمانان دروازه خود را بسته نگه داشته است. لستر با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه قراردارد و با کسب یک امتیاز می‌تواند به عنوان دومین تیم انگلیسی بعد از آرسنال صعودش را به مرحله حذفی قطعی کند.

لسترسیتی در لیگ برتر اصلا شرایط خوبی ندارد و فعلا در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است. مدافع عنوان قهرمانی خیلی بعید است که بتواند حتی این فصل سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و باید ببینیم شاگردان رانیری چه عملکردی برابر بروخه خواهند داشت. پیش از این بازی رانیری از احتمال نیمکت‌نشینی محرض صحبت کرده است. بروخه با صفر امتیاز ضعیف‌ترین تیم این فصل لیگ قهرمانان بوده و هیچ شانسی برای صعود ندارد.

در دیگر دیدار گروه که از اهمیت بالایی برخوردار است دو تیم کپنهاگن و پورتو در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که دو تیم آخرین شانس‌هایشان را برای صعود از گروه امتحان خواهند کرد. پورتو با ۲ امتیاز بیشتر شرایط بهتری دارد و با اطمینان خاطر به دانمارک سفر خواهد کرد تا بتواند با برتری در این بازی صعودش را قطعی کند.

گروه H

سویا – یوونتوس

دیناموزاگرب – لیون

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این مرحله سویا و یوونتوس در حالی در اندلس برابر هم بازی خواهند کرد که جنگ صدرنشینی را شاهد خواهیم بود. صعود دو تیم تقریبا قطعی شده و سویا می‌داند که با برتری در این دیدار صعودش به عنوان تیم نخست قطعی خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در تورین با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. حالا یوونتوس صدرنشین لیگ ایتالیا اگر بتواند سه امتیاز بازی را کسب کند، به صدر جدول راه خواهد یافت و شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

در دیگر دیدار این گروه دیناموزاگرب در شبی که احتمالا علی کریمی را در فهرست بازی خود نخواهد داشت میزبان لیون خواهد بود. زاگربی‌ها امیدوار هستند حداقل یک امتیاز کسب کنند و با امتیاز از لیگ قهرمانان کنار بروند. آن‌ها از ۴ بازی قبلی خود متحمل  ۴ شکست شدند.



دیدگاهها بسته شده است.