بازگشت ۱٫۵ میلیون زائر به کشور/ آغاز موج آخر بازگشت از بامداد سه‌شنبه

محمد بابایی در گفت‌وگو با عرصه درباره وضعیت پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چذابه و شرایط بازگشت زائران به کشور اظهار کرد: در حال حاضر روند بازگشت زائران به کشور همچنان ادامه دارد و طبق پیش‌بینی‌های ما امشب آخرین شب از پیک بازگشت زائران به کشور خواهد بود و تا فردا شب شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

جانشین ستاد اربعین ناجا با اشاره به آماده باش نیروی انتظامی در مرزهای کشور اظهار کرد: برابر آخرین آمارها بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار تن از زائران تا ساعات پایانی روز دوشنبه به کشور بازگشتند که از این میان حدود ۷۵ هزار تن از طریق خطوط هوایی، بیش از ۷۲۰ هزار تن از مرز مهران، حدود ۴۵۰ هزار تن از مرز شلمچه و حدود ۲۵۰ هزار تن نیز از مرز چذابه وارد کشور شده اند.

بابایی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها بامداد سه شنبه آخرین موج از بازگشت زائران به کشور آغاز خواهد شد گفت: از حوالی ساعت ۱۲ بامداد تا ۵ صبح روز سه شنبه بیشترین حجم جمعیت بازگشت به کشور را در پایانه‌های مرزی خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌کنیم که تا عصر سه‌شنبه وضعیت به حالت عادی بازگردد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از ۵۰۰ نیرو را تنها به منظور استقرار در گیت ها و چک کردن مدارک زائران به سه پایانه مرزی اعزام کرده است، گفت: ۹۱ گیت فعال در مهران، ۲۴ گیت فعال در شلمچه، و ۱۶ گیت فعال در چذابه خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته به زائران را انجام می دهند.

جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا با بیان اینکه تلاش پلیس معطلی حداقلی زائران در مرزها ست خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده چک کردن مدارک زائران ایرانی برای ورود به کشور کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

بابایی در عین حال تأکید کرد که هیچ فردی بدون داشتن مدرک معتبر و احراز هویت ایرانی امکان ورود به کشور را پیدا نخواهد کرد.

جانشین ستاد اربعین ناجا مشکل ترافیکی خاصی در مسیر بازگشت از مرزها وجود ندارد اظهار کرد: برابر آخرین آمارها بیش از نیمی از ظرفیت پارکینگ ها تخلیه شده و مابقی آن نیز طی ساعات آتی تخلیه خواهد شد در طول مسیر نیز عمدتا گره‌های ترافیکی در نقاطی ایجاد می‌شود که دست فروش ها فعالیت کرده یا  مغازه ها قرار دارند.



دیدگاهها بسته شده است.