بازی‌های رایانه‌ای به «سبک زندگی ایرانی اسلامی» در راه عمار

به گزارش عرصه، بازی «به این عکس خیره شو» در قالب اندروید با موضوع «سبک زندگی ایرانی اسلامی» ساخته شده؛ سازنده این بازی «محمد نکویی» و تهیه کننده آن «محمد شرافتی» است. در این بازی فرد بازی کننده باید تفاوت‌های میان دو تصویر نمایش داده شده را پیدا کرده و لامپ جمع کند و به مرحله بعد برود.

از دیگر بازی‌های مهم جشنواره عمار با موضوع «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «بازیهای قاصدک»مجموعه بازی ساخته شده در قالب اندروید است؛ سازنده این مجموعه بازی «محمد حسین زمان وزیری» و توزیع کننده آن «موسسه فرهنگی هنری خیبر» است. این مجموعه بازی‌ها نیز برای تکمیل چرخه محصولات نوشت افزار قاصدک ساخته شده است.

از دیگر بازی‌های ارسال شده به جشنواره عمار با این موضوع، بازی «سفر جنجالی» در قالب اندروید است که توسط«حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی»ساخته شده و«شرکت رسانه‌گستر بنیسی»توزیع کننده آن است؛ در این بازی بچه‌ها باید در سفر به نقاط مذهبی مراحلی را طی کنند.

«ماهواره» دیگر بازی ساخته شده در قالب رایانه و با موضوع «سبک زندگی ایرانی اسلامی»است؛ مدیران این پروژه «حسین مهران‌فر» و «هادی عبداللهی» بوده و توزیع کننده آن «موسسه رایان رویش» است.

«جیغ و داد» بازی دیگری بوده که در قالب اندروید و البته با موضوع «بازی اقتباسی»به جشنواره عمار ارسال شده که «امین طوسی»سازنده این بازی است؛ بچه‌ها باید در این بازی با صدا کنترل بچه اژدها را به عهده بگیرند و آن را از موانع عبور بدهند.

و در انتها نیز بازی «جنگ بدن»در قالب اندروید و با موضوع «بازی اقتباسی»ساخته شده که مدیر این پروژه «علی و مهدی قاسمی» است. بچه ها در این بازی با نمونه ای از خلقت خداوند در بدن انسان آشنا می‌شوند.

آثار معرفی شده در مرحله انتخاب است و به زودی آثار بخش مسابقه نخستین جشنواره بازی عمار که در تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود، اعلام خواهد شد. 

اکران‌کنندگان باعث تداوم حرکت جشنواره عمار هستند/ عمار، بهانه‌ای برای گردهم آمدن فعالان فرهنگی است

مصطفی واحدی، رابط اکران مردمی استان سمنان گفت: یکی از مهم‌ترین اجزاء جشنواره عمار، اکران‌کنندگان هستند که موجب تداوم چرخه حرکت جشنواره می‌شوند.

اکران مردمی فیلم‌ها در سراسر کشور  اعم از شهرها و روستاهای دور و نزدیک و در محل‌های متنوع مثل مسجد، پایگاه بسیج، دانشگاه، مدرسه، پارک و… که توسط فعالان مردمی از اقشار مختلف صورت می‌گیرد، یکی از ویژگی‌های جشنواره عمار است.

مصطفی واحدی، یکی از اکران کنندگان مردمی و رابط جشنواره عمار در استان سمنان است که علاوه بر اکران فیلم‌های این جشنواره در شهر شاهرود، هماهنگی و توزیع آثار جشنواره را از طریق کتاب‌فروشی خود به صورت دواطلبانه برعهده دارد.

او در ابتدا درباره اکران‌های خود اظهار داشت: از اوایل سال ۹۴ شروع به اکران فیلم‌های جشنواره در شاهرود کردم و مدتی بعد با تبلیغاتی که در سطح دانشگاه‌ها و مدارس استان داشتیم، فیلم‌ها را در پاتوق کتاب خودم اکران می‌کردم که مخاطبان زیادی داشت.

وی تصریح کرد: پاتوق درست کردن، کار راحتی نیست اما وقتی بهانه‌ای برای این کار باشد، انجام آن هم آسان می‌شود و جشنواره عمار، همین بهانه است که به واسطه آن، فعالان فرهنگی که برخی از آنها چندان شناخته شده هم نیستند، در محل پاتوق کتاب دور هم جمع می‌شوند.

این فعال فرهنگی در ادامه سخنانش بیان کرد: در حال حاضر، پاتوق کتاب شاهرود، محل ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در استان سمنان است و علاوه بر خودم، برخی فعالان فرهنگی دیگر هم در این پاتوق کتاب، هماهنگی و ارتباط  با اکران کنندگان مردمی استان را پیگری می‌کنند.

واحدی در همین باره تاکید کرد: پاتوق کتاب، محل دائمی توزیع فیلم‌های جشنواره عمار است و اکران‌کنندگان با هماهنگی قبلی به اینجا مراجعه می‌کنند و علاوه بر تهیه فیلم‌های مدنظرشان، در جهت رفع مشکلات اکران‌هایشان هم تلاش می‌شود، از طرف دیگر، در این پاتوق کتاب، به سوالات اکران کنندگان مردمی درباره جشنواره و فیلم‌ها پاسخ می‌دهیم به ویژه آن که برخی از افراد به تازگی اکران کننده مردمی عمار شدند.

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برخلاف بسیاری از مجموعه‌های دیگر، جشنواره عمار به دلیل داشتن عملیات فرهنگی در طول سال، ظرفیت بسیار بالایی برای شبکه‌سازی نیروهای انقلابی در سطح کشور دارد که بخشی از این اتفاق در شهرستان شاهرود محقق شده است و هرکسی متناسب با توانایی خود همراه جشنواره می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اجزاء جشنواره عمار، اکران‌کنندگان هستند که موجب تداوم چرخه حرکت جشنواره می‌شوند که در کنار آن با معرفی محل ثابت و دائمی مثل پاتوق کتاب به عنوان محل توزیع فیلم‌ها و هماهنگی اکران‌هاهم فعالان فرهنگی استان گرد هم می‌آیند و هم اکران‌کنندگان در برنامه‌هایشان به مشکل برنمی‌خورند.

از اوایل آبان ماه، با ارسال اولین سری از مجموعه فیلم‌های اکران مردمی هفتمین جشنواره عمار، حدود دو ماه قبل از برگزاری رسمی  دوره آتی این رویداد سینمایی- هنری، نمایش فیلم‌ها در نقاط مختلف کشور آغاز شده است و علاقمندان نیز می‌توانند با مراجعه به وب‌ سایت جشنواره به نشانی AmmarFest.ir نسبت به ثبت‌نام جهت اکران فیلم‌ها اقدام کنند.

– 



دیدگاهها بسته شده است.