بهره‌برداری از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت یازدهم

به گزارش خبرنگار عرصه – منطقه گیلان، «مجید احمری» در جریان بازدید از بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابی جدیدالاحداث شهرستان مرزی بندر آستارا، در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار کرد: با استناد به هدف‌گذاری صورت پذیرفته در وزارت بهداشت و درمان، تا پایان کار دولت یازدهم، ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در اقصی نقاط کشور بهره‌برداری می شود.

وی ادامه داد: از این آمار متعهد شده، بالغ بر ۱۳ هزار تخت بهره‌برداری شده است و برنامه ریزی گردیده، ظرف ۵ ماه آینده الباقی تخت‌ها برای ارائه خدمات در زمینه سلامت هموطنان بهره‌برداری شوند.

احمری با بیان اینکه از بیمارستان های در دست احداث، تعدادی توسط وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی احداث می شود، افزود: تعدادی دیگر از این بیمارستان ها توسط وزارت راه و شهرسازی نیز احداث می گردد که پس از تحویل، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان آستارا یکی از بیمارستان‌هایی است که توسط وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده است، افزود: این بیمارستان در آینده ای بسیار نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مدیرکل اداره طرح های عمرانی وزارت بهداشت و درمان کشور با تأکید بر اینکه تجهیزات پزشکی بسیاری از این بناها، قبل از تحویل خریداری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات پزشکی در بسیاری از بیمارستان های جدیدالاحداث در حال نصب است.

وی هماهنگی جهت تأمین منابع انسانی را از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در وزارت بهداشت و درمان برشمرد و افزود: تا اوایل سال آینده، تأمین این میزان نیرو نیز محقق خواهد شد.

وی در پایان به اقدامات امروز وزارت بهداشت و درمان در تحویل بیمارستان آستارا از وزارت راه و شهرسازی اشاره و اضافه کرد: تا لحظاتی دیگر، این ساختمان جهت تجهیز و تأمین نیروی انسانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابی آستارا دارای چهار بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان و جراحی کودکان و جراحی نوزادان و دارای چهار اتاق عمل، سه اتاق زایمان LDR، یک اتاق عمل اورژانس و نیز واحدهایی نظیر درمانگاه، اورژانس و بخش مراقبت های ویژه (CCU ، ICU و NICU) است.

عملیات احداث این بیمارستان در سال ۸۷ در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۶۵۰ مترمربع و در پنج طبقه آغاز شده است.



دیدگاهها بسته شده است.