بهمن زارع: مشکل انوشیروانی و رستمی باید با تعامل حل شود

به گزارش عرصه، با نزدیک شدن به آغاز برنامه های تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، تمام نگاه ها به سمت فدراسیون است تا معلوم شود فضا را بین کیانوش رستمی  و سجاد انوشیروانی  به چه صورت مدیریت می کند تا تیم ملی بدون حاشیه  و در آرامش برای مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی ۲۰۱۷ آماده شود. از یک طرف رستمی اعلام کرده مثل گذشته قصد دارد به تنهایی تمرین کند و از سوی دیگر انوشیروانی سرمربی تیم ملی گفته که کار کردن با این شرایط مشکل است.

 بهمن زارع سرمربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه فدراسیون باید به چه صورت شرایط را مدیریت کند، بیان کرد: ما در مرحله ای قرار داریم که باید نسبت به فضای موجود تصمیم بگیریم. شاید اگر در شش ماه پیش قرار داشتیم باید به گونه دیگر تصمیم گیری می شد اما  نسبت به شرایط المپیک انعطافی به خرج داده شد و رستمی چند ماهی تنهایی تمرین  کرد و به نتیجه هم رسید بنابراین  خود ورزشکار و فدراسیون تجربه ای را به دست آوردند  و اکنون در تصمیم گیری باید به تجربه به دست آمده نیز توجه  و نسبت به تجربه قبل تصمیم گیری شود.

 او دامه داد: فدراسیون قبل از المپیک هم فضا را خوب مدیریت کرد و سعی کرد با تعامل تنش  را کم کند. اکنون نیز تعامل بین ورزشکار و مربی خیلی مسائل را حل می کند. به نظرم دغدغه ای در این مسیر نیست و اگر قرار باشد کیانوش رستمی مانند قبل حرکت کند هیچ اتفاقی نمی افتد. به هر حال رستمی ورزشکاری است که به پختگی رسیده  و دنبال این نیست که با کسی مبارزه کند بلکه می خواهد نتیجه بگیرد و پرچم ایران را به اهتزاز در آورد. فدراسیون هم قبل المپیک به خوبی توانست مسئله را جمع  و جور کند و ورزشکار، فدراسیون و سرمربی به هدفشان که کسب مدال طلای المپیک بود، رسیدند.

زارع همچنین گفت: سرمربی می خواهد تمام ورزشکاران در چارچوب کاری اش قرار گیرند اما بالاخره در هر کاری استثناهایی پیش می آید. این موضوع هم می تواند جزو همان استثناها باشد و اکنون باید این استثنا مدیریت شود.  از طرفی باید به ایده  و فکر ورزشکاران بزرگ هم احترام بگذاریم. مدیریت وزنه برداران بزرگسال که سابقه قهرمانی دارند با نوجوانان و جوانان فرق دارد و تعامل بین ورزشکار و سرمربی خیلی مسائل را حل می کند. شاید در این  میان برخی نگرانی داشته باشند که این موضوع در آینده و برای ورزشکاران دیگر هم تکرار خواهد شد اما به نظرم این طور نخواهد بود  و نگرانی از این بابت وجود ندارد زیرا همه به ماجرا آگاهی و اشراف  دارند. به نظرم فدراسیون باید همین شرایط را مدیریت کند زیرا اگر قرار باشد تنشی ایجاد شود وزنه برداری ضربه خواهد خورد.

 –



دیدگاهها بسته شده است.