حمایت وادا از تیم معافیت پزشکی ورزشکاران

به گزارش عرصه به نقل از I mide the games، والری فورنیرون عضو کمیته اجرایی وادا از تیم معافیت پزشکی وادا حمایت کرد و اعلام کرد که این تیم نباید به دلیل حملات سایبری روس‌ها زیر سوال برود.

این در حالی است که دبیرکل وادا اعلام کرده است که حملات روس‌ها بر سایت وادا متوقف نشده است و از ورزشکاران خواسته است تا بسیار مراقب باشند.

گزارش‌های وادا حاکی از آن است که اطلاعات افشا شده توسط هکرهای روس همگی صحت نداشته‌اند و بسیاری از ارقام و آمارها در این اطلاعات دستکاری شده‌اند. تاکنون اطلاعات پزشکی مربوط به ۱۲۷ ورزشکار افشا شده‌اند.

پیش از المپیک ریو ۲۰۱۶، ۱۴۳ معافیت پزشکی از سوی وادا به ورزشکاران داده شده که حدود ۱۱ درصد ورزشکاران را شامل می‌شود. اطلاعات افشا شده توسط هکرهای روس این ترس را به وجود آورده است که ورزشکاران از تیم معافیت پزشکی برای به دست آوردن نتایج ناعادلانه استفاده کرده‌اند. در این باره انتقادهایی به وادا و این تیم شد.

رئیس آژانس ضد دوپینگ آمریکا نیز اعلام کرد که افشا شدن اطلاعات ورزشکاران شرم آور است. او در ادامه افزود: ورزشکاران نباید نگران موقعیت خود باشند. خیلی ناگوار است که این اتفاق افتاده است اما فکر می‌کنم که واکنش‌ها بد نبوده است.

در حملات سایبری به سایت وادا هکرها اطلاعات مربوط به ورزشکاران به نامی همچون محمد فرح، خواهران ویلیامز و سر بردلی ویگیننز را افشا کردند.



دیدگاهها بسته شده است.