رونق کشاورزی ری با احداث ۲ تصفیه خانه

هدایت اله جمالی پور در گفت‌وگو با عرصه، گفت: شهرری یکی از پتانسیل های قوی در زمینه کشاورزی از قدیم و دیرباز بوده است و زمانی  که نام ری می آید بسیاری از هموطنان به طور ناخودآگاه نام گندم ری به ذهنشان خطور می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که ری از گذشته پایگاه اقتصادی و کشاورزی در ایران بوده است اما در حال حاضر متاسفانه با گسترش پایتخت و شهرنشینی حوزه کشاورزی شهرری آسیب دیده است و حتی امروزه در تامین آب کشاورزان با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: اقدامات لازم از سوی دولت یازدهم برای رفع این مشکل انجام شده است و در طی سه سال گذشته و با دستور ریاست محترم جمهوری مسئله توزیع آب عادلانه در حوزه شهرری و احداث دو تصفیه خانه مورد بررسی قرار گرفته است. همان طور که می‌دانید تمامی آبها در گذشته روانه پاکدشت و ورامین می شد اما طی یک و سال نیم سهم شهرری تعیین شده است.

وی ادامه داد: با حضور آقای روحانی تصمیم بر این شد که دو تصفیه خانه در مسیر رودخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد احداث شود زیرا تمامی آبهایی که از سمت رشته کوههای البرز به سمت ری هدایت می شوند به دلیل احداث کارگاههای صنعتی و توسعه شهر تهران آلوده شده اند و قابل استفاده برای آب کشاورزی نمی باشند. امیدواریم با احداث این دو تصفیه خانه آب کشاورزی شهرری بهبود یابد و شرایط جدیدی در حوزه کشاورزی ری داشته باشیم.  امیدوارم با عزم دولت و تاکید رییس جمهوری این امر سریعتر انجام شود.



دیدگاهها بسته شده است.