ساخت کارخانه باتری در میان برنامه‌های آینده فولکس واگن

به گزارش عرصه، گروه خودروسازی فولکس واگن و اتحادیه‌های کارگری این شرکت روز جمعه برای تعدیل ۳۰ هزار کارگر در برند فولکس واگن در ازای تعهد این خودروساز برای اجتناب از تعدیل اجباری کارکنان آلمانی تا سال ۲۰۲۵ موافقت کردند.

این تعداد کاهش در حالی صورت خواهد گرفت که مدیریت فولکس واگن در راستای رویکردش برای عرضه خودروهای برقی و خودروهای خودران، وعده داده است ۹۰۰۰ شغل جدید در بخش تولید باتری و خدمات موبیلیتی در کارخانه‌های آلمان ایجاد کند.

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن به مجله فرانکفورتر آلگماینه سونتاگ سایتونگ گفت: اگر بیش از یک چهارم خودروهای این گروه در یک آینده قابل پیش بینی، خودروهای برقی باشند، در این صورت به حدود سه میلیون باتری در سال نیاز خواهیم داشت و در نتیجه ساخت یک کارخانه باتری منطقی خواهد بود.

فولکس واگن در حال حاضر برای خودروهای برقی که تولید می‌کند، به تامین کنندگان باتری متکی است.

به گفته ماتیاس مولر، فولکس واگن سرگرم مذاکره با شرکت تاکسی آنلاین اوبر درباره همکاری احتمالی است اما این خودروساز قبول نخواهد کرد در نقش یک تامین کننده عمل کند.

بر اساس گزارش رویترز، مولر تایید کرد فولکس واگن ۱۸ میلیارد یورو (۱۹.۱ میلیارد دلار) برای پوشش هزینه رسوایی تقلب آلایندگی دیزلی اختصاص داده است.

سخنگوی فولکس واگن اعلام کرده است این شرکت انتظار ندارد دولت برای پوشش ضرر درآمد مربوط به این رسوایی، درخواست مالیات داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.