سنگ‌اندازی منابع طبیعی برسر راه سرمایه‌گذاران گردشگری سوادکوه

رضادانش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه اظهار کرد: گردشگری امروزه در دنیا به عنوان یک صنعت فرابخشی مطرح است،  شهرستان سوادکوه به سبب نزدیکی به پایتخت و وجود موهبت های الهی فراوان و تاریخی متعدد به عنوان یکی از مسیرهای ورودی به استان مازندران که به طریق الرضا معروف بوده هرساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است. این شهرستان دارای ۱۲منطقه نمونه گردشگری بوده که علاوه بر این مناطق با توجه به شرایط خاص سوادکوه هر نقطه ای از شهرستان به عنوان منطقه گردشگری مطرح است.

رییس اداره میراث فرهنگی سوادکوه یادآور شد: پل سفید به عنوان شهر پله‌ها، زیراب به عنوان شهر امام زاده‌ها و شیرگاه به عنوان شهر آبشارها خود مبین پتانسیل های موجود است که در صورت ایجاد زیر ساخت های لازم می تواند با توجه به ویژگی های منحصربه فرد ذکر شده محل مناسبی برای بیتوته گردشگران باشد. هر چند نبود زیرساخت‌ها تاکنون نتوانسته عزم گردشگران را برای دیدن جاذبه‌های سوادکوه کم کند.

دانش زاده خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۵۰ تور دفاتر خدمات مسافرتی تحت پوشش گردشگری در ایام تعطیلات هفتگی در هر چهار فصل سال و آموزش روستاییان به ویژه مسئولین محلی اعم از دهیار و شورا می‌تواند زمینه ساز درآمد زایی برای شهرستان باشد.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش توسعه شهرستان با محوریت گردشگری در چندماه اخیر در سوادکوه یادآور شد: خروجی این همایش تدوین برنامهای مدون در سه گام کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سوادکوه تصریح کرد: در اولین گام موضوع آموزش در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرار دارد. تشکیل انجمن راهنمایان بلد محلی برای پوشش تورهای ورودی به شهرستان و ساماندهی خانه مسافرها و بوم گردی از دیگر برنامه های میراث فرهنگی برای جذب گردشگران بیشتر است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص توپوگرافی شهرستان ضوابط برخی از ارگان ها که بصورت کشوری تصویب می‌شود که این موضوع سرمایه گذاری در شهرستان را با مشکل مواجه کرده است. یکی از آنها ضوابط حمل و نقل پایانه ها و نیز واگذار نشدن مناطق نمونه گردشگری به سرمایه گذار توسط منابع طبیعی است که می توان در گام دوم با پیگیری نمایندگان مجلس و تجدید نظر در ضوابط شاهد حضور سرمایه گذاران به ویژه در مسیر محور اصلی برای سرمایه گذاری باشیم.

رییس اداره میراث فرهنگیسوادکوه خاطرنشان کرد:در گام نهایی، ایجاد تاسیسات رو ساختی برای حضور گردشگران خارجی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی برای تاسیسات سنگین گردشگری در برنامه قرار دارد که امیدواریم با حمایت مسئولین شاهد این صنعت اشتغال زا در شهرستان باشیم به طوری که هر منزل مسکونی بتواند موجب اشتغال زایی در حوزه گردشگری شود.



دیدگاهها بسته شده است.