شهبازی:نشر شاهد چاپ کتاب را اولویت‌بندی کرده است

به گزارش عرصه،محبوب شهبازی که در نشست تخصصی کتاب و کتاب خوانی در حوزه ایثار و شهادت در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران سخن می‌گفت، کمبود اعتبارات را یکی از مهمترین مشکلات حوزه نشر کتاب برشمرد.

وی افزود: کمبود اعتبارات همواره ناشران را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است که در این میان نیز نشر شاهد از این قاعده مستثنی نبوده و بر همین اساس یک اولویت‌بندی برای جبران این کمبودها را در نشر کتاب مدنظر قرار داده است. هرچند که امیدواریم در آینده با توجه به همکاری دولت، وزارت کشور و استانداری‌ها در خصوص نشر کتاب این مسائل برطرف شوند.

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه ما سرانه مطالعه کتاب خیلی پایین است که این مسئله به چند عامل مهم از جمله شمارگان پایین عناوین کتاب، توسعه فرهنگ تک گویی و تنزل فرهنگ گفت و گو و تعامل، ضعف در فرهنگ آموزش و هرزخوانی به جای کتاب خوانی مرتبط است.

به گفته وی، متاسفانه در فرهنگ کتاب و کتاب خوانی دچار واگرایی هستیم و برخلاف آنکه همیشه بر کمبود امکانات و اعتبارات تاکید می شود، می توان با یک همگرایی بخشی از مشکلات حاصل از کمبود امکانات را برطرف کرد.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به مطالبات جامعه و مخاطبان توجه داشت و بر اساس نیازهای آنان اقدام کرد و فراموش نکنیم که تنها راه توسعه و رشد کشور چیزی جز مراجعه و اعتماد به اهل فن و متخصصان نیست.



دیدگاهها بسته شده است.