لایپزیگ، لسترسیتی بوندسلیگا می‌شود؟

به گزارش عرصه و به نقل از بیلد، لایپزیگ در سال ۲۰۰۶ سر زبان‌ها افتاد، جایی که این شهر به عنوان تنها شهر از آلمان غربی، به عنوان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی انتخاب شد. خیلی‌ها وقتی ورزشگاه ۴۳ هزارنفری این تیم را دیدند، پیش خودشان سوال کردند که چه تیمی قرار است در مابقی سال در این ورزشگاه بازی کند.

جواب سوال تیم زاکسن لایپزیگ بود که در شهر لایپزیگ در ایالت زاکسن قرار گرفته و در سال ۱۸۹۹ تاسیس شده است. تیمی که همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ شرکت نوشیدنی انرژی زا “ردبول” آن را خریداری کرد. این تیم نتوانسته بود جایی در سطح اول فوتبال آلمان پیدا کند تا اینکه رفته رفته توانست به تیمی بزرگ تبدیل شود. 

آنها در سال ۲۰۰۹ در دسته پنجم فوتبال آلمان فعالیت می‌کردند. فصل گذشته با عملکرد خوبشان به بوندسلیگا یک صعود کردند و با ادامه روند خوبشان در این لیگ، اکنون با ۳ امتیاز بیشتر از بایرن مونیخ در صدر جدول این رقابت‌ها هستند. آنها با سرمایه گذاری روی جوانان توانسته‌اند در فوتبال آلمان جا بیفتند. بازیکنانی چون یوسف پولسن و اولیویر بورکه بازیکنانی بودند که توانستند از این تیم به چهره های شناخته شده ای تبدیل شوند.

آنها با ۸ برد و ۳ تساوی همراه هوفنهایم تنها تیم بدون باخت در بوندسلیگا هستند و با ۹ گل خورده از نظر دفاعی نیز شرایط خیلی خوبی در این فصل دارند. 

در حال حاضر این سوال پیش می‌آید که آیا لایپزیگ می‌تواند مثل لسترسیتی در فصل قبل باشد و با کنار زدن تیم های نامدار و بزرگ به قهرمانی در لیگ برسد؟ بوندسلیگا در سال‌های گذشته در انحصار بایرن مونیخ بوده و باید دید تیمی چون لایپزیگ بدون خرج های میلیونی می‌تواند بایرن‌مونیخ را به زیر بکشد یا خیر.



دیدگاهها بسته شده است.