هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم برگزار می‌شود

به گزارش عرصه، به نقل از ستاد اقامه نماز هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای جوانان ایران در قم برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله) بر لزوم ترویج فریضه نماز به عنوان یکی از موثرترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه در قم برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قالب فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.

این جشنواره با موضوعات «نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود»؛ «بررسی ابعاد معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی»؛ «نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی شامل: اعتیاد، طاق، فضای مجازی، حاشیه نشینی و …» و «نقش نماز به عنوان بهترین شیوه جهت حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه» برگزار می‌شود.

«تاثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان»؛ «جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگساز آن در جامعه»؛ «عوامل و شیوه‌های تشویق جوانان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی»؛ «رشد فضایل اخلاقی اجتماعی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در ترویج نماز و نیایش»؛ «نماز و نمازخوانی در اجتماعات و نقش نماز در ایجاد وحدت و یکپارچگی»؛ «تبیین نقش و تاثیر جایگاه معماری اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی»؛ «جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی» و «جایگاه تاثیرگذار نماز عبادی سیاسی جمعه» از دیگر موضوعات این جشنواره است.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید در سایت جشنواره به آدرس الکترونیکی http://www.iycs.ir اقدام به ثبت‌نام کنند و فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و هنگام ارسال کپی آثار، نام فایل را به کد دریافتی از سایت تغییر نام دهند.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ آذر به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، خیابان نوزدهم، پلاک ۹، کدپستی ۱۵۱۳۹۱۵۳۱۱ ، دفتر جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ارسال کنند.

هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در روزهای ۱۵ الی ۱۷ دی سال جاری به مدت سه روز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود و به برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.