واکنش غلامعلی رجایی به یک فیلم

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی فیلم، غلامعلی رجایی مشاور آیت الله هاشمی ‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تماشای انیمیشن عاشورایی «ناسور» ضمن تشکر از هنرمندانی که در ساخت این اثر سینمایی همکاری کرده‌اند، گفت: با اینکه فیلمنامه می‌توانست قدرتمندتر باشد اما از آنجا که باید مخاطب اصلی آن را نوجوانان در نظر بگیریم، می‌توان اینگونه درنظر گرفت که فیلمنامه به گونه‌ای نوشته شده که درنهایت روایتی قابل درک برای نوجوانان ارائه شود.

به گفته وی، جا داشت برخی دیگر از شخصیت‌های مهم، اثرگذار و کلیدی در واقعه عاشورا بیشتر در این در فیلم به چشم می‌آمدند.

وی ادامه داد: دیالوگ‌هایی که در این انیمیشن استفاده شده بود بسیار با دقت و در برخی بخش‌ها متناسب با روایت تاریخی بود و با اینکه در آثاری هنری مانند فیلم و سریال نمی‌توان تاریخ را به صورت کامل بازسازی کرد، اما این اثر توانسته بود نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشته باشد.

رجایی با اشاره به اینکه برخی فکر به اشتباه می‌کنند نمی‌توان روایت عاشورا را با انیمیشن به تصویر کشید، عنوان کرد: اینکه هنرمندانی در حوزه انیمیشن سراغ موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) بروند، اتفاق پسندیده‌ای است و با اینکه قطعا کار سختی بوده، خوشحالیم که چنین اثری را در سینما می‌بینیم.

مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انیمیشن برای نوجوان اثرگذاری زیادی دارد، گفت: شاید می‌شد شخصیت‌های نوجوانی که در تاریخ عاشورا آن‌ها را می‌شناسیم در اثر حضور داشته باشند تا هم بار عاطفی فیلم بیشتر شود و هم ارتباط آن با قشر نوجوان بهتر اتفاق بیفتد.

رجایی تاکید دارد: وقتی اثری برای نوجوانان تولید می‌شود، لزومی ندارد همه بخش‌های تاریخی یک موضوع در آن روایت شود و می‌توان با تکیه بر روایت‌های احساسی جلوه‌های معنویت را بیشتر به تصویر کشید.

وی در پایان یادآور شد: نکته مهمی که در انیمیشن «ناسور» می‌توان به آن‌ اشاره کرد، این است آغازگر یک جریان و راه در تولید انیمیشن سینمایی دینی است و ما امیدوار هستیم مسیر ساخت این آثار ادامه داشته باشد و کارهای قدرتمندتری را ببینیم.

– 



دیدگاهها بسته شده است.