وصیت «موذن‌زاده اردبیلی» برای تدفین در جوار بارگاه امام‌رضا (ع)

به گزارش عرصه، «سلیم موذن‌زاده اردبیلی» که صبح امروز (سه‌شنبه ۲ آذر) به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت، در آخرین درخواستش تمایل داشت در مشهد مقدس به خاک سپرده شود.

«مرحوم موذن زاده» در مراسم جشن عید غدیرخم سال گذشته در حسینیه نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات خیبر در اردبیل، گفت: چند صباحی از عمر من باقیمانده و وصیت می‌کنم مرا با نوای «زینب زینب» در اردبیل تشییع و سپس برای تدفین به جوار بارگاه نورانی امام رضا (ع) در مشهد مقدس انتقال دهند.

مرحوم سلیم موذن‌زاده از مداحان سرشناس بود که نوحه ماندگار او در وصف حضرت زینب شهرت فراوانی دارد. وی متولد ۱۳۱۵ در شهر اردبیل بود که بیشتر نوحه‌های خود را به زبان ترکی آربایجانی سرود.

پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران بود. برادر وی «رحیم موذن‌زاده» بود که اذان بی‌مانند او در دستگاه بیات تُرک، در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسید. وی چند سال قبل بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

«سلیم موذن‌زاده اردبیلی» به طور متوسط روزانه پنج ساعت از عمرش را صرف مداحی کرده بود و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است.



دیدگاهها بسته شده است.