گرامیدشت دریادار همتی فرمانده ناوچه پیکان در سمنان

حسین موسوی در گفت وگو با عرصه با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت ناخدا محمدابراهیم همتی قرار داریم بیان کرد: شهید دریادار همتی از شهدای والامقام و از مفاخر شهر سمنان و کشور است که روز شهادت ایشان و یارانش در روزهای آغازین جنگ تحمیلی به‌عنوان روز نیروی دریایی نیز نامگذاری شده است. از همین رو بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، سپاه قائم آل‌محمد(عج)، بنیاد شهید و شهرداری سمنان در نظر دارند با همکاری یکدیگر یادواره‌ای را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان سخنران اصلی این یادواره است. این یادواره شهدا با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شهیدپرور سمنان روز پنجم آذر ماه در حسینیه شهدای سمنان برگزار خواهد شد. قرار است که همزمان با برگزاری این یادواره شهدا و به همت بسیج جامعه پزشکی سمنان در محل برگزاری همایش و از ساعت ۱۶ ویزیت رایگان در حسینیه شهدا انجام شود.

موسوی افزود: استان سمنان و شهر سمنان از شهدا و سرداران شهید گرانقدر بسیاری برخوردار است و شهید دریادار همتی نیز یکی از این ستارگان فروزان است که شناخت بیشتر از وی می‌تواند روشنی‌بخش و هدایت‌گر همه ما و خصوصا نسل جوان باشد.

به گزارش عرصه، محمد ابراهیم همتی، در سال ۱۳۲۹ در محله کدیور سمنان به دنیا آمد و ششم آذرماه ۱۳۵۹در عملیات «مروارید» به فیض شهادت نائل شد. شهید محمد ابراهیم همتی در این عملیات ناخدا دوم و فرمانده ناوچه پیکان بود. دریادار شهید «محمدابراهیم همتی» با ناوچه پیکان به پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی با ورود به نبردی تمام عیار، دو فروند ناوچه «اوزا» عراق را نابود کرده و به قعر آب‌های خلیج همیشه فارس فرستاد.



دیدگاهها بسته شده است.