آتش سوزی در کارگاه کفاشی/ سوختگی سه کارگر


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی کفش خبر داد و گفت: در این حادثه ۳تن از کارگران کفاشی دچار سوختگی شدند.

سید جلال ملکی در گفتگو با خبرنگارمهر درباره جزییات این آتش سوزی گفت: ساعت ۱۹:۵۶ دقیقه شب گذشته، آتش سوزی در یک کارگاه کفاشی واقع در خیابان مخبر الدوله به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله نیروهای ۳ ایستگاه در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد آتش در یک ساختمان ۲ طبقه قدیمی رخ داده است بررسی های اولیه نشان می داد آتش از یک ساختمان قدیمی مسکونی که به کارگاه کفش تبدیل شده بود آغاز شد و در شرایطی که آتش از طبقه نخست این ساختمان در حال سرایت بود، نیروهای آتش نشان جلوی آتش را گرفتند.

ملکی در خصوص افراد حاضر در کارگاه کفاشی که دچار حریق شد خاطرنشان کرد: ۳ کارگر در این کارگاه حضور داشتند که به دلیل شدت آتش سوزی، دچار سوختگی شده و با کمک نیروهای آتش نشان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: در ساختمان بالایی طبقه ای که دچار حریق شده بود نیز ۲ نفر حضور داشتند که قبل از سرایت آتش به طبقه بالایی، موفق شده بودند خود را از محل خارج کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر لزوم حفظ نکات ایمنی در کارگاه ها در ایام سرد سال تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از کارگاه های تهران از سیم کشی ایمن بهره مند نبوده ضمن اینکه در فصل سرما از وسایل ایمن گرمایشی استفاده نمی کنند به همین خاطر در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که با سرد شدن هوا، آمار آتش سوزی در کارگاه ها نیز افزایش پیدا می کند درخواست ما از اتحادیه صنوف این است که نظارت های خود در بحث ایمنی کارگاه ها را افزایش داده تا از این طریق حوادث احتمالی کاهش یابد.



دیدگاهها بسته شده است.