آموزش داد و ستد به روستاییان

ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با عرصه، به پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و افزود: عدم وجود شغل مناسب و درآمدزا در روستاها موجب مهاجرت به سراب شهرها شده؛ سرابی که پس از مهاجرت روستایی به شهر علاوه بر اینکه برای وی شغل مناسب درآمدزا تامین نمی‌کند بلکه او را گرفتار خطر و از دست دادن سرمایه‌هایش مانند جوانش می کند.

وی افزود: روستایی و عشایر مردمانی تولیدکننده، پرکار و کم مصرف هستند اما این مردم ناآشنا به تجارت و داد وستد هستند لذا در دولت یازدهم آموزش در حوزه دادو ستد روستاییان و ایجاد ارتباط این قشر به دنیای بیرون توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در کانون توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته تبعیض در خدمات ارائه شده میان شهرها و روستاها یکی دیگر از عوامل خالی شدن روستاها از جمعیت است. باید همه ما مسئولین به این نکته توجه داشته باشیم که آبادکردن روستاها علاوه براینکه منتهی به آبادانی ملی است قطعا مورد تاکید ریاست جمهوری، نظام و رهبری نیز هست به طوری که رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولین کشور برای مقابله با آسیب های اجتماعی بر جذاب کردن روستاها تاکید کرده بودند به طوری که غیر روستایی ها برای ماندن به روستا مهاجرت کنند.

رضوی تاکید کرد: تحقق آبادانی روستاها نیازمند توجه نظام برنامه ریزی کشور به ابعاد مختلف روستاییان و عشایر است اما در گام اول باید شغل درآمدزا و در حقیقت مسائل اقتصادی آنها مرتفع شود.



دیدگاهها بسته شده است.